اقدامات قبل از جراحی بینی

رعایت اقدامات قبل از جراحی بینی به منظور کسب نتیجه ایده آل و مطلوب و همچنین داشتن جراحی بینی ایمن و بدون عوارض بسیار تاثیر گذار است و اقدامات قبل و مراقبت های بعد از آن در کیفیت نتیجه عمل دماغ بسیار موثر می باشد. عمل بینی به منظور رفع نواقص و ایرادات بینی و همچنین ایجاد تناسب و هارمونی میان اجزای صورت و بینی با وجود حفظ عملکرد تنفسی بینی انجام می شود. برای آشنایی بیشتر با این مقوله با این مقاله از دکتر اسماعیل زارع ، بهترین جراح بینی تهران همراه باشید.

اقدامات قبل از جراحی بینی

اقدامات قبل از جراحی بینی

  • انتخاب بهترین جراح بینی ، از مهم ترین اقدامات قبل از جراحی بینی می باشد.
  • در اولین جلسه مشاوه ای که با پزشک خود دارید ، تمام انتظارات و توقعات خود را با جراح مطرح نمایید.
  • انجام آزمایش های تجویز شده توسط پزشک را جدی بگیرید.
  • به مدت یک هفته قبل از انجام پروسه از مصرف دارو هایی که موجب اختلال در انعقاد خون می شوند مانند آسپرین و پروفن خودداری نمایید.
  • تا یک هفته قبل از جراحی از استعمال دخانیات از قبیل سیگار و قلیان و همچنین مصرف هرگونه مشروبات الکلی پرهیز نمایید ؛ چرا که استعمال دخانیات باعث کم شدن اکسیژن موجود در خون شده و احتمال بروز مشکلات تنفسی در حین عمل را افزایش می دهد.
  • در صورت ابتلا به بیماری حتی سرما خوردگی و یا مصرف داروی خاصی ، تا بهبودی کامل جراحی را به تعویق بیاندازید و پس از بهبودی کامل برای جراحی مراجعه کنید.
  • چنانچه دارای سابقه بیماری خاصی هستید و یا حساسیت دارویی دارید ، پزشک بینی خود را در جریان بگذارید.

سایر اقدامات قبل از جراحی بینی

  • لازم به ذکر است جهت داشتن جراحی ایمن ، حین عمل باید معده شما خالی باشد ؛ از این رو شب قبل از جراحی شام سبکی میل کنید و حداقل 6 الی 8 ساعت قبل از جراحی ناشتا باشید. در صورتی که حین روند پروسه معده خالی نباشد ، احتمال برگشت پذیری مواد غذایی به مجاری تنفسی وجود دارد و تنفس فرد را دچار مشکل خواهد کرد.
  • از دیگر نکات مهم اقدامات قبل از جراحی بینی استحمام و رعایت بهداشت فردی می باشد. شب قبل از رینوپلاستی استحمام کنید ؛ چرا که تا چند روز بعد از انجام این پروسه شما مجاز به استحمام نیستید. همچنین در روز های اولیه بعد از آن علاوه بر سخت بودن استحمام ، گچ بینی هم نباید خیس شود.
  • روز جراحی خانم ها بدون آرایش و آقایان بدون ریش و سبیل در محل بیمارستان یا مکان انجام جراحی حضور داشته باشند.
  • همچنین روز عمل لباس راحت و دکمه دار بپوشید که موقع تن کردن به بینی فشار وارد نشود.
  • در روز جراحي تمامی مدارک خواسته شده توسط پزشک را همراه خود داشته باشید.
  • حتما در آن روز یک نفر را همراه خود بیاورید.
  • یک ساعت قبل از عمل در کلینیک حضور داشته باشید.
  • لازم به ذکر است نتیجه جراحی برای هر فرد با توجه به نوع و ساختار بینی وی متفاوت می باشد و فرد باید انتظار معقولانه ای از عمل بیني خود داشته باشد.

تغذیه قبل از عمل بینی

لازم است متقاضیان عمل رینوپلاستی به این نکته توجه داشته باشند که رعایت رژیم غذایی تنها مربوط به مراقبت های بعد از عمل نیست و لازم است از دو هفته پیش از شروع عمل به تغذیه و رژیم غذایی خود اهمیت دهند ؛ چرا که داشتن تغذیه مفید و سالم موجب می شود تا سیستم ایمنی بدن به خوبی تقویت شود و این موضوع دوره نقاهت و ریکاوری را کوتاه تر می کند. از طرف دیگر مصرف برخی مواد غذایی موجب ایجاد حساسیت هایی در فرد می شود که این موضوع با پروسه بیهوشی تداخل داشته و ممکن است منجر به بروز برخی عوارض شود. به همین دلیل در اقدامات قبل از جراحی بینی در خصوص تغذیه لازم است مصرف پروتئین و ویتامین های مصرفی خود را به صورت روزانه افزایش دهید و از مصرف دمنوش های گیاهی ، زنجبیل ، بادام زمینی ، گوجه فرنگی و یا هر نوع ماده خوراکی حساسیت زای دیگر خودداری نمایید.

جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا

سرماخوردگی و آنفولانزا در انجام عمل بینی محدودیت هایی را ایجاد می کند به همین دلیل توصیه می شود مراقبت سلامتی خود باشید و از افرادی که دچار سرماخوردگی هستند ، دوری نمایید ؛ زیرا در صورتی که به سرماخوردگی دچار شوید ، لازم است تاریخ عمل شما به روز دیگری موکول شود و امکان انجام رینوپلاستی همزمان با این بیماری وجود ندارد.

آزمایش های ضروری قبل از عمل بینی کدام است ؟

به صورت کلی در اقدامات قبل از جراحی بینی ، یک آزمایش خون برای بررسی وضعیت قند خون ، مشکلات مربوط به کم خونی و یا کمبود پلاکت های خون ، بررسی عفونت ها و باکتری های موجود در خون ، مشکلات مربوط به انعقاد خون ، بارداری در خانم های متاهل و غیره تجویز می شود. لازم است حدود 3 الی 5 روز پیش از انجام جراحی آزمایشات لازم را انجام داده و حتما در روز جراحی همراه خود داشته باشید.

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک مقاله