جراحی بینی فانتزی

یکی از پر طرفدارترین مدل های جراحی بینی ، جراحی بینی فانتزی می باشد که 90 درصد طرفداران آن را بانوان تشکیل داده اند. حفظ یا ایجاد تناسبات در صورت ، یکی از مهم ترین فاکتور های زیبایی می باشد. همچنین استاندارد های زیبایی بینی بر اساس اندازه ، شکل و زاویه آن نسبت به سایر اجزای صورت تعیین می گردد. به همین دلیل برای جراحی بینی فانتزی باید انتظار معقولانه ای از جراح بینی خود داشته باشید. دکتر اسماعیل زارع با اتکا به دانش و تجربه خود در این زمینه، نتایج رضایت بخشی را برای مراجعه کنندگان خود به ارمغان می آورد.

 

جراحی بینی فانتزی

جلسه مشاوره جراحی بینی فانتزی

از مهم ترین مراحلی که زیباجویان رینوپلاستی فانتزی آن را پشت سر می گذارند ، جلسه مشاوره می باشد. آنچه در این مرحله اتفاق می افتد این است که بهترین تصمیم گیری برای عمل بینی فانتزی چه می باشد و ایا فرد کاندیدای خوبی برای این پروسیجر محسوب می شود یا خیر. در زمان ، پزشک با معاینه دقیق اجزای صورت ، از میزان تغییرات صحبت می کند و اگر بینی شما به جراحی نیاز نداشته باشد ، از انجام آن امتناع می کند.

در ادامه لازم است ایشان از سوابق پزشکی شما آگاه شود. دسته ای از بیماری ها هستند ، که در آن فرد مبتلا شرایط انجام جراحی را نخواهد داشت یا اینکه تحت شرایط خاص می بایست پروسه جراحی برای ایشان انجام شود ، این عارضه ها عبارتند از اختلالات خونی ، دیابت و بیماری های قلبی.

پزشک از شما می خواهد تصاویری از زوایای مختلف صورت خود تهیه کنید. با این کار هم به میزان تغییرات واقف خواهید بود و هم پزشک حین جراحی می تواند به نقوص موجود اشراف داشته باشد.

تایید این موضوع که شما از سلامتی کامل برخوردار هستید تنها به معاینات بالینی محدود نمی شود ، برای دستیابی به این هدف پزشک شما را مجاب به انجام ازمایش می کند. این آزمایش که در قالب تست خون انجام می شود و از نتیجه آن می توان به مشکلات خونی اعم از کمبود هموگلوبین پی برد.

سپس پزشک می خواهد از انتظارات خود در رابطه با جراحی بینی فانتزی صحبت کنید. آگاهی از اینکه دقیقا چه فرمی مد نظر شما قرار دارد ، کمک می کند فرایند جراحی به نحو احسنت پیش برده شود. اگر توقعات غیرمعقولانه از انجام این پروسه داشته باشید که اختلالات تنفسی برای شما ایجاد کند ، ایشان با ارائه بهترین مشاوره ، نتیجه احسنت را برای شما رقم خواهد زد.

 

کاندیدای مناسب برای جراحی بینی فانتزی

قابل توجه است که جراحی فانتزی بینی برای همه چهره ها مناسب نیست و حتی گاهی موجب عدم تناسب در چهره افراد خواهد شد.

یکی دیگر از مهم ترین فاکتورهای مهم برای جراحی بینی فانتزی ، دارا بودن بینی استخوانی می باشد. افرادی که دارای بینی های استخوانی هستند، به دلیل داشتن پوست بینی نازک و همچنین ساختار بینی مستحکم ، بهترین کاندیدا برای این نوع جراحی زیبایی بینی می باشند. در مقابل افرادی که دارای بینی های گوشتی هستند علاوه بر ضعیف بودن غضروف بینی آن ها ، به دلیل دارا بودن پوست ضخیم هنر دست جراح بینی قابل مشاهده نمی باشد.

تفاوت جراحی بینی طبیعی و جراحی بینی فانتزی

اغلب افرادی که قصد انجام جراحی زیبایی بینی را دارند ، همواره در انتخاب جراحی بینی طبیعی و عمل بینی فانتزی مردد هستند. برای انتخاب نوع جراحی بینی مهم ترین عامل پوست بینی می باشد، چرا که همانطور که در بالا نیز توضیح داده شد نقش بسزایی در نتیجه نهایی خواهد داشت.

یکی دیگر از مهم ترین تفاوت های جراحی بینی طبیعی و فانتزی در زاویه بین لب بالا و نوک بینی می باشد. در بینی های فانتزی این زاویه حداقل 105 درجه می باشد و در نهایت نوک بینی سر بالا تر و بینی با قوس بیشتری همراه است. اما بینی های طبیعی ، معمولا دارای قوس چندانی نیستند، زاویه بین نوک بینی و لب بالا در این نوع بینی حدود 105 – 90 درجه می باشد.

قبل از انجام جراحی بیني فانتزی ، در انتخاب بهترین جراح بینی فانتزی حتما بررسی های لازم را انجام دهید؛ چرا که در نتیجه نهایی تاثیر مستقیم دارد و چنانچه در انتخاب جراح بینی فانتزی دقت لازم را نداشته باشید ، ممکن است نیاز به جراحی بینی ترمیمی پیدا کنید.

 

اقدامات بعد از جراحی بینی فانتزی

  1. گرما ، سبب تشدید تورم می شود به همین علت به افرادی که جراحی زیبایی بینی انجام داده اند ، توصیه می شود تا مدتی از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنند.
  2. اشخاصی که جراحی زیبایی بینی انجام داده اند ، باید تا مدتی با دهان باز عطسه و سرفه کنند ؛ زیرا این کار سبب جلوگیری از وارد شدن فشار به بینی می شود.

تورم و کبودی بعد از عمل بینی

بروز تورم و کبودی در افرادی که جراحی زیبایی بینی انجام داده اند ، مسئله ای عادی و طبیعی می باشد که به مرور زمان و به تدریج از بین می رود اما میزان آن با توجه به پوست بینی بیمار و وسعت گستردگی جراحی بینی فانتزی ، متفاوت می باشد.

بیماران برای رفع سریع تورم و کبودی بعد از عمل بینی ، می توانند اقداماتی نظیر ذیل انجام دهند :

  • استفاده از کمپرس یخ
  • مصرف آب آناناس و آب کرفس ( مصرف موارد ذکر شده تاثیر به سزایی در کاهش تورم و کبودی بعد از عمل زیبایی بینی دارد ، اما بسیاری از بیماران به علت دوست نداشتن طعم آن ها از مصرف این موارد خودداری می کنند ؛ بیماران می توانند موارد فوق را با آب میوه های دیگر هم چون آب هویج و غیره جهت بهتر شدن طعم آن ها ترکیب کرده و سپس میل کنند. )

 

نحوه خوابیدن بعد از جراحی بینی فانتزی

جراح بینی ، به بیمارانی که جراحی زیبایی بینی انجام داده اند توصیه می کند از خوابیدن بر روی شکم و پهلو خود خودداری کرده و به صورت طاق باز و به پشت بخوابند ، چرا که خوابیدن بر روی شکم باعث وارد شدن فشار به صورت و بینی می شود ؛ هم چنین توصیه می شود بیماران در حین استراحت و خواب دو بالش در زیر سر خود قرار داده و زاویه 30 درجه بسازند ، چرا که زاویه 30 درجه به کاهش تورم و کبودی بعد از جراحی زیبایی بینی کمک شایانی می کند.

استحمام بعد از عمل بینی قانتزی

گچ بینی به هیچ وجه نباید خیس شود به همین علت بیمارانی که جراحی زیبایی بینی انجام داده اند باید تا مدتی باید از شستن سر خود خودداری کنند لازم به ذکر است شستن گردن به پایین ایرادی ندارد ؛ معمولا بیماران بعد از برداشتن گچ بینی می توانند سر خود را بشویند اما بهتر است آن ها زمان مناسب جهت استحمام را از جراح بینی خود جویا شوند.

 

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک مقاله