جراحی بینی نیمه فانتزی

در دنیای امروز، افراد توجه بسیار زیادی به زیبایی چهره شان نشان می دهند و همواره به دنبال راهی برای زیباتر شدن هستند. از این رو تصمیم می گیرند تا جراحی های از قبیل جراحی بینی و جراحی صورت انجام دهند؛ در بین این جراحی ها، جراحی بینی نیمه فانتزی طرفداران بیشتری به خود اختصاص داده است؛ چرا که بینی، نسبت به دیگر اعضا صورت در مرکز توجه بیشتری قرار گرفته و تاثیر آن نیز در زیبایی چهره بسیار بیشتر است. دکتر اسماعیل زارع به پشتوانه مهارت و دانش بالای خود  می تواند بینی زیبایی را برای شما خلق سازد.

 

جراحی بینی نیمه فانتزی - دکتر اسماعیل زارع

 

جراحی بینی نیمه فانتزی

از ویژگی ظاهری بینی های نیمه فانتزی، می توان به این نکته اشاره کرد که این دسته از بینی ها، ترکیبی از بینی های طبیعی و فانتزی هستند. در این نوع، جراح بینی در حین انجام جراحی بینی نیمه فانتزی تلاش می کند تا علاوه بر حفظ ظاهر طبیعی بینی، بر روی آن کمی قوس ایجاد کرده و نوک آن را نیز کمی سربالا کند.

در حالت کلی می توان گفت قوس و سربالایی شدن نوک بینی در بینی های نیمه فانتزی به اندازه بینی های فانتزی نیست و از آن بسیار کمتر می باشد.

یکی از نکات بسیار مهم در جراحی زیبایی بینی، میزان فاصله بین لب بالایی و بینی می باشد ، هنگامی که جراح بینی بخواهد عمل جراحی را انجام دهد ، این فاصله را به 90 الی 100 درجه می رساند.

 

جراحی بینی نیمه فانتزی

 

چگونه برای عمل بینی نیمه فانتزی آماده شویم؟

به عنوان اقدامات اولیه به مدت مشخصی قبل از جراحی نیاز است یک سری محدودیت ها را در نظر داشته باشید. از جمله مواردی که رعایت نکات مربوط به آن ها قبل از پروسیجر لازم است ، عبارتند از :

  • از مصرف داروهای کاهنده غلظت خون مانند آسپیرین ، ایبوپروفن ، ویتامین و امگا 3 به مدت تعیین شده (حدودا دو هفته) پرهیز کنید. داروهای یاد شده عملکرد انعقاد خون شما را تحت شعاع قرار می دهند و پزشک را حین جراحی با مشکل مواجه می کنند.
  • پرهیز از مصرف دخانیات و مشروبات الکی قبل از جراحی بینی نیمه فانتزی. بسیاری از افراد می خواهند بدانند که این عادت چه تاثیری بر نتایج جراحی دارد ، در پاسخ به این عزیزان باید گفت استعمال دخانیات و نوشیدن مشروبات الکلی مستقیما بر کیفیت خون شما تاثیر می گذارد و با کاهش اکسیژن موجود ، فرد را با دوران نقاهت طولانی تر مواجه خواهد کرد.
  • اطلاع رسانی به پزشک در صورت ابتلا به سرماخوردگی ، گلو درد و آبریزش بینی . وجود هرگونه عفونت در مجاری تنفسی ، ممکن است روز جراحی را به تعویق بیاندازد ، در این مورد بهتر است با پزشک معالج مشورت کنید.
    هماهنگی با یکی از اطرافیان به عنوان همراه. شما بعد از عمل بینی نیمه فانتزی به تنهایی قادر نخواهید بود از خودتان مراقبت کنید ؛ بنابراین وجود یک شخص به عنوان همراه در کنار شما الزامی می باشد.
  • در روز جراحی بینی نیمه فانتزی لباسی بپوسید که در تعویض آن ها دچار زحمت نشوید ، نوع زیپی و دکمه ای ان ها به شما پیشنهاد می شود.
  • به همراه داشتن هرگونه زیورآلات ممنوع می باشد.خانم ها بیاد داشته باشند که در روز جراحی هیچ گونه آرایشی بر چهره خود نداشته باشند و آقایان نیز می بایست با صورت اصلاح شده در محل جراحی حضور پیدا کنند.

اقدامات بعد از جراحی بینی نیمه فانتزی

نحوه خوابیدن بعد از عمل بینی

خوابیدن بر روی شکم و پهلو بعد از جراحی زیبایی بینی، باعث وارد شدن فشار به صورت و بینی می شود به همین علت جراح به بیمارانی که این عمل را انجام داده اند توصیه می کند تا مدتی به صورت  طاق باز بخوابند.

قرار دادن دو بالش در زیر سر و ساختن زاویه 30 درجه به طوری که در حین استراحت و خواب سر بالاتر از بدن قرار بگیرد، کمک شایانی به کاهش تورم بعد از عمل بینی می کند بنابراین در حین خواب دو بالش در زیر سر خود قرار دهید.

استفاده از کمپرس یخ بعد از عمل بینی

بروز تورم و کبودی بعد از جراحی بینی نیمه فانتزی، بسیار طبیعی می باشد و نگران کننده نیست؛ زیرا با مرور زمان از بین می رود. بیماران برای تسریع بخشیدن به آن می توانند از کمپرس یخ استفاده کنند، اما باید دقت کنند که کمپرس یخ را بر روی بینی خود قرار ندهند ؛ بلکه آن را در اطراف بینی قرار دهند.

رژیم غذایی بعد از عمل زیبایی بینی

توصیه می شود بیمارانی که جراحی زیبایی بینی انجام داده اند، در روزهای ابتدایی بعد از عمل بینی غذاهای نرم و آبکی را در رژیم غذایی خود قرار دهند.

کاهش یا حذف نمک و ادویه از رژیم غذایی افرادی که جراحی زیبایی بینی انجام داده اند کمک شایانی به کاهش تورم بعد از عمل بینی می کند.

یکی دیگر از مواردی که مصرف آن در کاهش تورم بعد از عمل بینی، موثر است استفاده از آب آناناس و آب کرفس می باشد؛ بنابراین بهتر است بیماران برای تسریع بخشیدن به دوره نقاهت جراحی بینی، از این موارد استفاده کنند.

استحمام بعد از عمل بینی

معمولا توصیه می شود افرادی که جراحی بینی نیمه فانتزی یا انواع دیگر را انجام داده اند تا مدتی از شستن سر خود اجتناب کنند؛ زیرا گچ بینی نباید خیس شود. شستن گردن به پایین ایرادی ندارد. بهتر است بیماران بهترین زمان جهت استحمام را از جراح بینی خود بپرسند.

تفاوت میان بینی عروسکی و فانتزی چیست ؟

بینی های فانتزی، در میان مردم با اصطلاح بینی عروسکی شناخته می شوند؛ بنابراین، باید ذکر کرد که این دو مدل بینی، یکی بوده و تفاوتی با یک دیگر ندارند.

فرق بینی فانتزی و نیمه فانتزی چیست ؟

همانطور که می دانید؛ بینی های فانتزی، دارای قوس بوده و نوک بینی شان نیز سربالا می باشد. بینی های نیمه فانتزی نیز این خصوصیات را دارند، اما میزان قوس ایجاد شده و همچنین سربالایی نوک بینی در آن ها، بسیار کم تر از مدل فانتزی خواهد بود. در واقع جراحی بینی نیمه فانتزی ، در میان بینی های طبیعی و فانتزی قرار می گیرند.

بینی طبیعی و نیمه فانتزی

در ذیل، به یکی از پر تکرار ترین سوالات متقاضیان جراحی زیبایی، پاسخ خواهیم داد پس با ما همراه باشید.

بینی طبیعی بهتر است یا نیمه فانتزی ؟

همانطور که گفته شد؛ بسیاری از افراد در این باره از ما می پرسند که بینی طبیعی بهتر است یا نیمه فانتزی ؟ در پاسخ به این پرسش، باید ذکر شود که تفاوت میان بینی های طبیعی و نیمه فانتزی، تنها در فرم ظاهری آن ها می باشد که آن نیز بر طبق سلیقه و چهره افراد انتخاب می گردد. بنابراین، می توان ذکر کرد این دو مدل بینی، نسبت به یکدیگر ارجحیت ندارند. تنها به افراد متقاضیان جراحی زیبایی، توصیه می گردد با توجه به  فرم صورت و اعضای آن، مدل بینی خود را انتخاب کنند و در این باره، از پزشک معالج خود راهنمایی های لازم را گرفته و به پیشنهادات ایشان گوش فرا دهند.

جراحی بینی استخوانی

ویژگی بینی های استخوانی عبارت اند از: قوز یا برآمدگی، پوست نازک و غضروف محکم.

با توجه به ویژگی های فوق این نوع از بینی ها مناسب ترین کاندید جهت انجام عمل بینی نیمه فانتزی و فانتزی هستند ؛ چرا که تغییرات بسیاری را می توان در آن ها اعمال کرد و اندازه آن ها را نیز می توان بسیار کوچک کرد.

در حالی که بینی های گوشتی ، به هیچ وجه کاندید مناسبی جهت انجام جراحی بینی نیمه فانتزی و فانتزی نمی باشند.

بسیاری از افرادی که دارای بینی استخوانی هستند در رابطه با برگشت پذیری قوز بینی شان اظهار نگرانی می کنند. در این رابطه باید بگوییم که جای نگرانی وجود ندارد؛ چرا که احتمال برگشت پذیری قوز بینی های استخوانی بعد از عمل زیبایی بینی نزدیک به صفر است.

بهترین سن جراحی زیبایی بینی

در علم پزشکی توصیه می شود جراحی زیبایی بینی بعد از 18 سالگی یعنی بعد از پایان سن بلوغ و اتمام زمان رشد فیزیکی بدن انجام گیرد چرا که رشد بینی با اتمام سن بلوغ متوقف می شود ؛ علاوه بر آن غضروف های بینی تا سن بلوغ وظیفه کنترل رشد دیگر اعضا صورت را نیز بر عهده دارند؛ بنابراین اگر جراحی زیبایی بینی در سنین پایین تر انجام شود باعث بروز اختلال در رشد دیگر اعضا صورت می شود.

 

جراحی بینی نیمه فانتزی

 

هزینه جراحی بینی نیمه فانتزی

قیمت مشخصی برای جراحی زیبایی بینی، وجود ندارد زیرا فاکتورهای بسیار زیادی بر روی قیمت آن تاثیر گذار هستند از این رو بیماران ابتدا باید تحت معاینه قرار گیرند، سپس هزینه جراحی زیبایی بینی آن ها مشخص می شود. آیا بیمه هزینه جراحی زیبایی بینی، را متقبل می شود؟ بیمه، هیچ هزینه ای را بابت جراحی های زیبایی پرداخت نمی کند.

جراحی بینی نیمه فانتزی به چه صورت هایی می آید؟

اصولا این روش جراحی بینی در میان بانوان طرفداران بیشتری داشته و تقریباً می توان گفت اکثر بانوان خواهان آن هستند. افراد با بینی استخوانی که ساختار عضو تنفسی آن ها مستحکم است و پوست نازکی دارد نتایج بهتری از آن دریافت می کنند. در هر صورت اگر اعضای چهره شما ظریف است اما بینی بزرگی دارید، اولین مدل پیشنهادی عمل بینی نیمه فانتزی می باشد. از آنجایی که در این مدل اندازه بینی به میزان قابل ملاحظه ای کوچک می شود می توان گفت که افراد دارای صورت پهن که سایر مولفه های صورت آنها نیز بزرگ است، گزینه خوبی محسوب نمی شود.

نکاتی در مورد رینوپلاستی نیمه فانتزی

بیاد داشته باشید که جراحی بینی نیمه فانتزی دارای ویژگی های منحصر به فردی است، مراجعه به پزشکی که تنها در یکی از دو مدل بینی طبیعی یا فانتزی متبحر است، معقولانه نخواهد بود. با این تفاسیر برای دریافت نتیجه مطلوب از عمل بینی نیمه فانتزی، توصیه می شود که به یک پزشک حاذق در این امر مراجعه شود. علاوه بر این قبل از عمل ، می بایست ساختار و نوع بینی توسط جراح از نزدیک مورد بررسی قرار گیرد تا مناسب بودن شرایط مراجعه کننده برای اعمال چنین مدلی ، تشخیص داده شود.
بینی های گوشتی با دو ویژگی غضروف ضعیف و پوست ضخیم شناخته می شوند؛ بنابراین می توان حدس زد که افراد دارای بینی گوشتی هرگز گزینه ایده آلی برای این مدل محسوب نمی شوند و بهترین روند قابل اجرا برای آن ها، عمل بینی طبیعی می باشد.
با توجه به توضیحات فوق ، لازم به یادآوری است که ویژگی های دو مدل بینی طبیعی و فانتزی، در جراحی بینی نیمه فانتزی با هم آمیخته می شوند. به گونه ای که بینی هم طبیعی و هم فانتزی به نظر می رسد. در این روش ، تناسب و تطابق اندازه و شکل بینی با سایر قسمت های صورت به دقت رعایت می شود که همین امر منجر به بالا بودن نوک بینی کمی بالاتر از حالت عادی و وجود قوس و انحنای ملایمی بر روی پل بینی می باشد. درست است که بینی در مدل نیمه فانتزی در مقایسه با نوع طبیعی ، اندکی کوچک تر است است ، اما عملکرد تنفسی زیباجو به هیچ وجه تحت تاثیر قرار نمی گیرد.

انواع روش های جراحی بینی نیمه فانتزی

جراحی بینی نیمه فانتزی به دو صورت باز و بسته قابل انجام است. تفاوت این روش ها در محل ایجاد برش است. که در زیر به بررسی و توضیح هر یک می پردازیم :

روش باز

در این روش ، برشی در تیغه ای بین دو بینی که کلوملا نام دارد از روی پوست ایجاد می شود که پس از جدا شدن پوست در ساختار بینی ، تغییراتی ایجاد می شود. در این فرآیند بهترین جراح بینی با شناخت کاملی که از ساختار بینی دارد نتیجه مطلوبی را در جهت تقارن بینی ایجاد می کند. این تکنیک اغلب اولین کاری است که جراحان زیبایی بینی برای جراحی بینی انجام می دهند.

روش بسته

در محدوده بسته ، یک برش از طریق سوراخ های بینی ایجاد می شود. این روش برای افرادی که مشکلی به خصوص در نوک بینی ندارند خوب است. در این فرآیند به دلیل محدودیتی که برای پزشک ایجاد می شود ، در اولویت دوم جراحان قرار دارد. در واقع از طرفی چون پوست در این پروسیجر آسیب زیادی نمی بیند زمان بهبودی کوتاه است و تورم و التهاب بینی در مقایسه با روش باز نیز کمتر است.
بهترین پزشک بینی نیمه فانتزی
برای انجام این عمل زیبایی به صورت نیمه فانتزی بهتر است یک جراح مجرب پیدا کنید زیرا رینوپلاستی نیمه فانتزی نیاز به دقت فوق العاده ای دارد و اگر پزشک مهارت کافی برای انجام این عمل را نداشته باشد، قوس بیش از حد روی بینی ایجاد می کند. در این حالت بینی از حالت نیمه عروسکی خارج شده و به شکل فانتزی در می آید. بهترین جراح بینی برای رویارویی با بسیاری از چالش های جراحی باید دانش و تجربه گسترده ای در زمینه جراحی بینی داشته باشد. به همین دلیل توصیه می کنیم در انتخاب پزشک دقت کافی را داشته باشید تا بهترین نتیجه را از جراحی بینی نیمه فانتزی خود بگیرید.

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک مقاله