جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی به منظور اصلاح ایرادات ظاهری بینی ، رفع ایرادات تنفسی و ایجاد تناسب میان بینی و سایر اجزای صورت انجام می شود ؛ امروزه جراحی بینی بسیار رواج پیدا کرده ، و طرفداران بسیاری را چه در خانم ها و چه در آقایان به خود اختصاص داده است. دکتر اسماعیل زارع ، بهترین جراح بینی تهران است. برای کسب نتیجه مطلوب از عمل بینی می توانید برای انجام این پروسیجر توسط ایشان اقدام بفرمایید.

 

جراحی زیبایی بینی - دکتر اسماعیل زارع

 

انتخاب بهترین جراح بینی

اولین و مهم ترین اقدام قبل از انجام جراحی زیبایی بینی ، انتخاب بهترین جراح بینی می باشد ، چرا که در نتیجه نهایی بسیار تاثیر گذار است ؛ چنانچه جراح بینی کم تجربه باشد ، احتمال بروز عوارض جانبی ؛ چون اختلالات تنفسی افزایش می یابد ؛ لازم به ذکر می باشد اگر از نتیجه و فرم نهایی بینی خود ناراضی باشید ، برای انجام جراحی ترمیمی بینی ، باید حداقل یک سال از عمل اولیه بینی گذشته باشد.

روش های یافتن بهترین جراح رینوپلاستی

گام اول در یافتن جراح بینی خوب ، تحقیق از اطرافیان و آشنایان است. همچنین در این مرحله با جستجو در اینترنت و فضای مجازی ، می توانید کاندیداهای خود را انتخاب کنید. پس از انتخاب چند کاندیدا ، با مراجعه به سایت ها و صفخات اجتماعی جراحان ، می توانید سوابق و مدارک جراح را بررسی کنید. همچنین نمونه کارهای ایشان را در صفحات اجتماعی و گالری تصاویر سایت شخصی وی، مشاهده نمایید. در گام نهایی برای انتخاب بهترین جراح بینی در تهران ، با مراجعه به مطب می توانید نمونه جراحی های قبلی او را ، از نزدیک مشاهده نموده و از نظرات و میزان رضایت بیماران قبلی مطلع شوید. پس از انتخاب جراح بینی مناسب ، در جلسه مشاوره قبل از انجام پروسه جراحی زیبایی بینی ، برای در میان گذاشتن خواسته های خود از پروسه زیبایی و شنیدن نظرات و توصیه های جراح بینی ، شرکت نمایید.

ویژگی های بهترین جراح بینی

  1. جراح بینی خوب دارای مدارک معتبر ، و سوابق و نتایج درخشان آن می باشد.
  2. تجربه و مهارت بسیار خوبی در عمل زیبایی بینی دارد.
  3. جراح بینی علاوه بر پزشکی دارای دانش زیبا شناسی ، برای خلق نتایج زیبا و اصولی می باشد.
  4. جراح بینی خوب با صبر و حوصله خواسته ها و انتظارات بیمار را می شنود ، و او را برای داشتن خواسته های منطقی از نتیجه پروسیجر ، راهنمایی می کند.
  5. در جلسه مشاوره بهترین روش را ، با در نظر گرفتن خواسته ها و وضعیت بیمار انتخاب می کند.
  6. دید کلی از نتیجه عمل بیني را برای بیمار ترسیم می کند.
  7. توصیه های لازم قبل و بعد از جراحی را ، برای کسب مطلوب ترین نتیجه به بیمار ارائه می دهد.

انواع بینی

با توجه میزان ضخامت پوست ، بینی به دو نوع استخوانی و گوشتی تقسیم می شود :

  • بینی استخوانی

بینی های استخوانی دارای پوستی نازک و استخوان و بافت مستحکمی هستند. این نوع بینی ها به دلیل داشتن این خصوصیات ایده آل ترین بینی برای انجام عمل زیبایی می باشند. افرادی که دارای بینی های استخوانی هستند ، بهترین کاندید برای انجام انواع جراحی زیبایی بینی طبیعی ، فانتزی و نیمه فانتزی می باشند.

  • بینی گوشتی

بینی های گوشتی دارای پوستی ضخیم هستند و استخوان و غضروف این نوع بینی از استحکام کمی برخوردار است ؛ مناسب ترین نوع عمل زیبایی بینی برای افرادی که دارای بینی های گوشتی هستند ، مدل طبیعی می باشد ؛ چرا که در این نوع بینی به دلیل ضخیم بودن پوست آن ها ، ظرافت و هنر دست جراح به خوبی قابل مشاهده نیست.

انواع جراحی زیبایی بینی

  • مدل طبیعی : این مدل مناسب افرادی است که خواستار ایجاد تغییرات چندانی در بینی خود نیستند و تنها در صدد برطرف کردن ایرادات بینی خود می باشند. در این نوع جراحی ، فاصله نوک بینی تا لب بالا حدود 90 تا 100 درجه می باشد. اغلب آقایان طرفدار جراح بینی طبیعی هستند.
  • مدل فانتزی : در این نوع عمل قوس زیبایی در ناحیه پل بینی ایجاد خواهد شد که موجب بالا رفتن نوک بینی می شود. عمل بینی فانتزی برای افرادی که دارای بینی های استخوانی هستند مناسب می باشد.

لازم به ذکر است در این جراحی زیبایی بینی انتظار معقولانه ای از بهترین دکتر بینی تهران داشته باشید ، چرا که بیش از حد فانتزی کردن بینی مناسب همه صورت ها نیست و ممکن است تناسبات صورت را به هم بریزد.

  • مدل نیمه فانتزی : مدل نیمه فانتزی حالتی بین جراحی دماغ طبیعی و فانتزی می باشد. افرادی که نه خواستار طبیعی بودن بینی خود هستند و نه می خواهند قوس چشمگیری به بینی خود بدهند، بهترین کاندید برای انجام این فرایند می باشند.

تکنیک های جراحی زیبایی بینی

عمل بینی یا رینوپلاستی ، با توجه به وضعیت بیمار و نظر جراح ، از طریق یکی از روش های زیر انجام می شود :

تکنیک جراحی زیبایی بینی بسته

در این روش عمل زیبایی بینی ، جراح بینی برش هایی را در داخل بینی ایجاد می کند ، و تغییرات را از درون سوراخ های بینی اعمال می کند. در این روش به دلیل اینکه ، برشی در ناحیه خارجی و بر روی پوست ایجاد نمی شود ، مدت زمان بهبودی بعد از جراحی کوتاه بوده ، و تورم و کبودی کمتری رخ می دهد. رینوپلاستی بسته در بینی هایی که به دلیل مشکلات زیاد ، نیاز به اعمال تغییرات زیادی دارند ، روش مناسبی نیست. زیرا جراح دید مناسبی به ساختار بینی ندارد.

تکنیک جراحی زیبایی بینی باز

در این جراحی بینی باز برشی را در ناحیه کلوملا ، تیغه بینی سوراخ های بینی ، ایجاد می کند و پوست روی غضروف های بینی را کنار می زند. سپس جراح تغییرات لازم را اعمال می کند. در رینوپلاستی باز ، جراح دید گسترده و کاملی به ساختمان بینی دارد ؛ بنابراین می تواند تغییرات زیادی را در ساختار بینی اعمال کند. این روش مناسب ترین نوع ، برای جراحی ترمیمی بینی و پیوند گرافت های غضروفی می باشد. البته نقاهت این روش نسبت به روش بسته ، مدت زمان طولانی تری طول می کشد ، و میزان کبودی و تورم بعد از عمل نیز بیشتر است. در هر دو روش رینوپلاستی ، جراح بعد از اتمام جراحی زیبایی بینی گرافت های پیوندی یا محل های ایجاد برش را ، بخیه می زند ، و برای ثابت نگهداشتن بینی ، از گچ بر روی آن استفاده می کند.

قبل از عمل چه باید کرد؟

از آنجایی که این پروسه تغییرات زیادی بر زیبایی افراد می گذارد، بسیاری مشتاق هستند که با آگاهی و آمادگی های لازم به استقبال آن بروند. پیش از تغییر شکل بینی طی جراحی، گام های مختلفی وجود دارد که زیباجویان می بایست برای بهبود سریع جای عمل، کم کردن عوارض پس از جراحی و کاهش خطرات احتمالی، آن موارد را مدنظر قرار دهند. بایدها و نبایدها در گروه های زیر دسته بندی می شود:

  • رژیم غذایی

رعایت رژیم غذایی سالم برای زیباجویان از آن حیث اهمیت دارد که توجه به آن باعث تقویت قوای جسمانی و آمادگی وی برای جراحی می شود. که در نهایت منجر به بهبودی سریع و کاهش خطر ابتلا به عفونت می شود. در این رژیم غذایی، لازم است افراد حجم زیادی میوه و سبزیجات، دانه های غلات حاوی پروتئین را جای دهند؛ البته مکمل های تغذیه نیز مفید هستند. ویتامین A، ویتامین C و بروملین زیباجویان را برای انجام عمل زیبایی بینی آماده می کند.

همچنین مراجعین عمل بینی باید از برخی مواد غذایی و مکمل های خاص که می تواند باعث کاهش غلظت خون و تشدید عوارض جراحی می شود پرهیز کنند؛ برای مثال مکمل های حاوی ویتامین E، زنجبیل، گینگو و جینسنگ در گروه این ممنوعیات جای می گیرد. در این مورد توصیه می شود نظر پزشک خود را جویا شوید

  • داروها

در جلسه ویزیت ، لازم است از تمام داروهایی که به صورت خودسرانه یا تجویزی مصرف می کنند با پزشک خود صحبت کنند. چرا که برخی داروهایی هستند، علاوه بر ایجاد اختلال در فرایند جراحی، فرد را با عوارض شدید پس از عمل مواجه می کند. راهکاری که پزشک در پیش می گیرد تغییر دستورالعمل مصرف داروهای فعلی در کنار قطع با تعویض آن است. از جمله داروهای ممنوعه آسپرین، ایبوپروفن و سایر داروهای ضد التهاب که خون را رقیق می کند، می باشد.

هزینه جراحی زیبایی بینی

هزینه عمل زیبایی بینی ، پس از مراجعه به بهترین جراح بینی تهران و انجام معاینات تعیین می گردد ؛ چرا که هزینه آن در هر فرد با توجه به موارد گوناگون متغیر می باشد.

سوالات رایج جراحی زیبایی بینی

بهترین سن انجام آن چه زمانی است ؟

مناسب ترین سن جهت انجام جراحی زیبایی بینی ، پس از اتمام سن بلوغ می باشد ؛ زمانی که تقریبا رشد فرد ، کامل شده باشد. به طور دقیق باید ذکر شود که حداقل سن عمل برای خانم ها ۱۶ سال و برای آقایان ۱۸ سال می باشد.

دوران نقاهت آن چند روز است ؟

در حال حاضر ، با توجه به استفاده از تکنیک های نوین و استاندارد در جراحی زیبایی بینی ، دوران نقاهت آن به 7 الی 10 روز کاهش پیدا کرده و افراد پس از این مدت ، می توانند به محل کار خود باز گردند.

مدت زمان انجام جراحی چقدر است ؟

در حالت کلی ، گفته می شود عمل زیبایی بینی 1 الی 3 ساعت طول می کشد ؛ اما زمان دقیق آن ، با توجه به میزان ناهنجاری ها در هر فرد متغیر می باشد.

آیا نتایج جراحی بینی های گوشتی ماندگار است ؟

در گذشته ، به علت استفاده از تکنیک های غیر استاندارد ، فرم ظاهری بینی های گوشتی پس از مدتی دچار تغییر می شد ؛ این امر موجب ترس و نگرانی بسیاری از متقاضیان جراحی زیبایی بینی شده است ؛ در این باره باید ذکر کرد در حال حاضر ، با به کار گیری تکنیک های نوین ، دیگر امکان تغییر فرم بینی های گوشتی وجود نخواهد داشت ؛ بنابراین نگران نبوده و با خیالی آسوده اقدام به انجام عمل دماغ نمایید.

پوشش بیمه ای هزینه جراحی زیبایی بینی به چه صورت است ؟

شرکت های بیمه ، هزینه عمل زیبایی بینی را متقبل نمی شوند ؛ در واقع جراحی های زیبایی را تحت پوشش قرار نمی دهند.

دوره نقاهت جراحی زیبایی بینی چند روز است و برای چه مدت نیاز به پانسمان دارد ؟

دوره نقاهت مطلق این پروسه بین 5 الی 7 روز است و با توجه به نظر جراح پانسمان برای 6 الی 10 روز رو بینی قرار می گیرد. بعد از این مدت برای 1 الی 3 ماه نیاز به چسب زدن بینی دارید.

چه راه هایی برای کاهش ورم بینی بعد از عمل وجود دارد ؟

  • استفاده از کمپرس یخ
  • عدم مصرف نمک و ادویه
  • بالا نگه داشتن سر
  • طاق باز خوابیدن و قرار دادن چند بالش زیر سر
  • مصرف مایعات فراوان
  • مصرف آناناس و آب کرفس

آیا بعد از جراحی زیبایی بینی می توانیم ورزش کنیم ؟

برای ورزش کردن بعد از عمل بینی تنها چند ماه محدودیت وجود دارد و پس از آن می توانید به ورزش کردن بپردازید. همچنین ورزش های سبک که فشاری به بینی نمی آورد و یا احتمال وارد شدن ضربه به بینی وجود ندارد ، در ماه های اول نیز مانعی نخواهد داشت.

از نظر قانونی اجازه همسر یا والدین برای انجام این جراحی لازم است ؟

در صورتی که سن متقاضی کمتر از 18 سال باشد ، نیاز به اجازه قانونی والدین دارد. اما افراد بالای 18 سال از نظر قانونی می توانند به تنهایی برای عمل زیبایی بینی اقدام کنند. البته که از نظر اخلاقی موافقت والدین و همسر برای انجام این عمل لازم است.

آیا بعد از عمل لازم است بینی را ماساژ داد ؟

برخی پزشکان ممکن است بعد از جراحی زیبایی بینی برای کاهش ورم و شکل گیری بینی توصیه به انجام ماساژ بینی کنند. که در این صورت آموزش های لازم به شما داده خواهد شد.

آیا چسب زدن به تغییر فرم بینی کمک می کند ؟

خیر ، چسب زدن تنها برای کم کردن ورم بینی مورد استفاده قرار می گیرد و تاثیری در تغییر دادن شکل بینی ندارد.

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک مقاله