سوالات متداول جراحی بینی

 ما در این مقاله سعی کرده ایم ، به سوالات متداول جراحی بینی که در بین بیماران کاندید جهت عمل زیبایی بینی وجود دارد پاسخ بدهیم ، امیدواریم این مطالب مثمر ثمر واقع شود. تا انتهای این مطب از دکتر اسماعیل زارع ، بهترین جراح و متخصص گوش و حلق و بینی در تهران همراه شوید چرا که به مهم ترین سوالات شما در این رابطه پاسخ داده شده است.

 

سوالات متداول جراحی بینی - دکتر زارع

 

سوالات متداول جراحی بینی 

 

آیا بینی های گوشتی ، پس از گذشت مدتی از عمل بینی به حالت اولیه خود برمی گردند ؟

از سوالات متداول در جراحی بینی ، بازگشت بینی گوشتی به فرم اولیه می باشد. در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که ، در گذشته به دلیل استفاده از تکنیک های نامناسب امکان بازگشت بینی گوشتی پس از عمل زیبایی بینی وجود داشت اما در حال حاضر جراحان بینی از تکنیک های استاندارد و به روزی جهت انجام جراحی بینی گوشتی استفاده می کنند که بازگشت پذیری بینی های گوشتی را به حداقل رسانده است.

آیا بیماران پس از جراحی زیبایی بینی ، مستلزم به رعایت مراقبت های خاصی هستند ؟

بله ، افرادی که عمل زیبایی بینی انجام داده اند باید به منظور کوتاه شدن دوره نقاهت نکاتی را در انجام فعالیت های روزانه خود رعایت کنند که ما در مقاله ای جداگانه به نام مراقبت های پس از جراحی بینی ، به طور کامل توضیح داده ایم.

آیا امکان بازگشت قوز در بینی های استخوانی ، پس از جراحی زیبایی بینی وجود دارد ؟

خیر ، درصد برگشت برآمدگی موجود در بینی های استخوانی نزدیک به صفر می باشد.

آیا جراحی بینی را می توان با لیزر انجام داد ؟

از دیگر سوالات متداول در جراحی بینی می باشد. لیزر ، در علم پزشکی پیشرفت بسیار زیادی داشته است اما با این حال آنقدری پیشرفت نکرده است که بتوان عمل زیبایی بینی را به وسیله آن انجام داد لازم به ذکر است با لیزر می توان به رفع جای اسکار و هم چنین تغییر رنگ در پوست بینی پرداخت.

 

سوالات متداول جراحی بینی - دکتر زارع

 

برخی دیگر از سوالات متداول جراحی بینی

آیا بیماران پس از عمل زیبایی بینی درد بسیاری را تحمل می کنند ؟

در این باره باید بگوییم که ، جراحی زیبایی بینی جراحی سخت و طاقت فرسا نمی باشد و علیرغم آن چه که عموم مردم تصور می کنند جراحی زیبایی بینی دردناک نیست و درد آن پس از جراحی نیز با مسکن برطرف می شود.

آیا می توان جراحی انحراف بینی و جراحی زیبایی بینی را همزمان انجام داد ؟

بله ، در علم پزشکی به ترکیب این دو جراحی سپتورینوپلاستی می گویند.

آیا انجام جراحی زیبایی بینی در زمان قاعدگی بانوان ، ایراد دارد ؟

از دغدغه و سوالات متداول جراحی بینی در بانوان ، پرسش در رابطه با همزمانی انجام این جراحی با دوره قاعدگی می باشد. انجام عمل زیبایی بینی در این زمان ایرادی ندارد اما توصیه می شود جراحی بینی پس از اتمام این دوره انجام شود.

دوره نقاهت عمل زیبایی بینی چقدر می باشد ؟

میزان زمان دوره نقاهت،  بسته به شرایط بیماران متفاوت می باشد اما در حالت کلی بیش از 1 هفته به طول نمی انجامد.

بیماران تا چه مدت پس از عمل زیبایی بینی ، باید از چسب بینی استفاده کنند ؟

مدت زمان استفاده از چسب بینی ، بستگی به شرایط بیماران و نظر جراح بینی دارد.

چرا جراحی بینی ترمیمی نسبت به جراحی اولیه دشوارتر می باشد ؟

زیرا انجام جراحی بر روی بینی که یکبار روی آن تغییرات اعمال شده است ، حساس تر می باشد. همچنین ممکن است در عمل ترمیمی بینی ، برای اصلاح و برطرف کردن مشکلات بینی نیاز به پیوند غضروف جهت تقویت بافت بینی باشد که این کار عملا کمی دشوار بوده و نیاز به تخصص ، دقت و مهارت زیادی دارد. غضروف مورد نیاز برای تقویت را می توان از گوش و یا دنده بیمار تهیه نمود.

در عمل بینی ترمیمی از چه تکنیک هایی استفاده می شود ؟

در واقع تکنیک جراحی اولیه بینی با جراحی ترمیمی تفاوتی ندارد اما در جراحی ثانویه تمرکز بیشتر بر روی اصلاح و بازسازی بینی می باشد.

تفاوت مرکز جراحی با بیمارستان چیست ؟

 یکی از سوالات متداول جراحی بینی می باشد که در پاسخ به این پرسش باید گفت در واقع مرکز جراحی مکانی است که برای انجام برخی از عمل های جراحی سرپایی مثل جراحی پلاستیک صورت و بینی از وزارت بهداشت و درمان مجوزهایی را دریافت کرده است. برای دریافت مجوز لازم است یک مرکز جراحی ضوابط هایی را دارا باشد که از جمله این موارد می توان به اتاق عمل مجهز ، پرستاری مجرب ، بخش بستری و ریکاوری و غیره اشاره نمود. در حالت کلی می توان مراکز جراحی را یک بیمارستان کوچک در نظر گرفت.

آرایش کردن قبل و بعد از عمل بینی به چه نحوی است ؟

در روز عمل بینی به هیچ عنوان نباید آرایشی روی صورت خود داشته باشید. همچنین لازم است لاک ناخن های خود را پاک کنید و یا حداقل یک ناخن بدون لاک داشته باشید. میزان اکسیژن خون شما توسط دستگاه هایی چک می شود که برای این منظور لازم است ناخن بدون لاک باشد تا خطا و مشکلی ایجاد نشود. بعد از عمل نیز حداقل به مدت 1 هفته از آرایش کردن خودداری نمایید ؛ چراکه امکان شستن صورت وجود ندارد و ممکن است گچ بینی خیس شود. بعد از برداشتن گچ نیز به آرامی به نحوی که به بینی شما فشاری وارد نشود ، می توانید آرایش کنید.

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک مقاله