متخصص گوش و حلق و بینی

تخصص گوش و حلق و بینی ، یکی از مهم ترین تخصص های شاخه پزشکی می باشد که مرتبط با راه هوایی و تنفس انسان است. به متخصص گوش و حلق و بینی اصطلاحا ENT نیز گفته می شود. این پزشکان در زمینه بیماری و مشکلاتی که برای گوش ، بینی ، گلو ، سر و گردن رخ می دهند تخصص دارند. امروزه یکی از اصلی ترین دلایل مراجعه افراد به دکتر گوش و حلق و بینی برای انجام عمل بینی است. ما در این مقاله از دکتر اسماعیل زارع ، قصد داریم شما را با ویژگی ها و چگونگی انتخاب پزشک متخصص در این زمینه آشنا نماییم.

 

متخصص گوش و حلق و بینی - دکتر اسماعیل زارع

 

متخصص گوش و حلق و بینی می تواند تخصص خود را در یکی از زمینه های زیر گسترش دهد :

  1. لارنگولوژی ( جراحی حنجره و درمان بیماری های حنجره )
  2. اطفال
  3. جراحی گوش یا اتولوژی
  4. جراحی سر و گردن
  5. جراحی بینی یا راینولوژی که شامل جراحی سینوس یا سینوزیت می شوند.
  6. جراحی زیبایی صورت و بینی

 

نحوه انتخاب متخصص گوش و حلق و بینی در تهران

  • یکی از راحت ترین روش های انتخاب متخصص گوش و حلق و بینی خوب در تهران ، پرس و جو از دوستان ، آشنایان و اطرافیان خود می باشد.
  • همچنین می توانید به کمک جستجو در گوگل ، تعدادی از متخصصین گوش و حلق و بینی را پیدا کنید.
  • شما می توانید به منظور بررسی سوابق تحصیلی و همچنین رزومه کاری پزشک ، به سایت ایشان مراجعه نمایید.
  • پس از انتخاب پزشک می توانید به مطب رفته و جلسه مشاوره ای با پزشک بگذرانید.
  • همچنین با بیمارانی که در مطب حضور دارند ، صحبت کنید و میزان رضایت آن ها را مورد بررسی قرار دهید.

متخصص گوش و حلق و بینی- اسماعیل زارع

 

ویژگی های متخصص گوش و حلق و بینی خوب

متخصص باید با صبر و حوصله ، پاسخگوی تمام سوالات بیمار باشد تا اعتماد بیمار را جلب نماید. پزشک باید بدون در نظر گرفتن منافع مالی خود ، بهترین روش درمانی را برگزیند و سلامت بیمار را در اولویت قرار دهد. پزشک موظف است تمام سوابق بیماری و میزان سلامت جسمانی فرد را بسنجد و برای درمان فرد وقت کافی بگذارد.

بهترین متخصص گوش و حلق و بینی در تهران

دکتر اسماعیل زارع ، جراح و متخصص گوش و حلق و بینی ، یکی از بهترین ها در این زمینه در استان تهران می باشند ؛ ایشان ، سالیان بسیاری است در این زمینه در حال فعالیت هستند ؛ از این رو ، تجربیات زیادی را کسب کرده اند ؛ جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ایشان ، می توانید به صفحه درباره دکتر سایت مراجعه نمایید.

مواردی که بهترین متخصص گوش و حلق و بینی از آن آگاه است

با وجود اینکه توانایی این فرد برای انجام جراحی های زیبایی ، وسیع می باشد ، به عنوان یک توضیح کلی ایشان باید موارد زیر را به طور کامل به شما گوشزد کند :

توضیح کامل اقدامات اولیه جهت انجام جراحی ؛ هر پروسه بسته به ماهیت آن نیازمند یک سری پیش نیاز می باشد ، بهترین متخصص گوش و حلق و بینی در تهران ، می بایست از مواردی که شما را برای انجام پروسیجر آماده می کند آگاه سازد ، وی با تعیین محدودیت ها مشخص می کند که ایا واجد شرایط دریافت خدمات زیبایی می باشید یا خیر.

صحبت از پروسه جراحی به زبان ساده ؛ درست است که شما به عنوان زیباجو می بایست با آگاهی کامل در این راه قدم بردارید ، اما در این بین بهترین متخصص گوش و حلق و بینی با توضیحات روشن در رابطه با آنچه پیش رو دارید به رفع ابهامات می پردازد. در برخی موارد ایشان از تکنیک منحصر به فردی استفاده می کند که ممکن است از طریق سرچ و جستجو ، سوالات بسیاری در ذهن شما ایجاد شود ، در این صورت ایشان باید بداند که آگاهی کلی از فرایند پیش رو ، حق شما است.

توضیح صادقانه از عوارض احتمالی ؛ علاوه بر روند جراحی ، بعد از هر کدام از انجام عمل مدنظر ، عوارضی گریبان گر فرد خواهد شد ، لذا لازم است پزشک از پیامدهای آتی پروسیجر صحبت کند. با این کار نگرانی های مراجعه کننده رفع می شود و وی می تواند به سادگی به پزشک معالج اعتماد کند.

انجام جراحی در موارد ضروری ؛ بهترین متخصص گوش و حلق و بینی در تهران ، در صورتی تغییراتی بر روی بدن شما ایجاد می کند که به آن نیاز داشته باشید. ایشان به صورت صریح شما را از میزان تغییرات آگاه می کند و در صورتی که برای انجام جراحی لزومی نباشد ، شما را از انجام آن منع می کند. البته این مورد بیشتر برای کیس های زیبایی مطرح می شود.

جراحی زیبایی بینی

دکتر گوش و حلق و بینی تهران علاوه بر درمان بیماری های گوش ، حلق ، بینی ، سر و گردن می تواند ، جراحی زیبایی بینی نیز انجام دهد. به طور کلی جراحی بینی با دو هدف زیبایی و درمانی انجام خواهد شد. در جراحی بینی درمانی تنها مشکلات عملکردی بینی برطرف می شود ؛ اما در جراحی زیبایی بینی ، ایرادات ظاهری بینی چون قوز یا کجی اصلاح خواهد شد. متخصص گوش و حلق و بینی قادر است هر دو جراحی بینی درمانی و زیبایی را به صورت همزمان انجام دهد. لازم به ذکر است هزینه جراحی درمانی بینی را بیمه متقبل خواهد شد ، اما برای انجام جراحی زیبایی بینی ، بیمه هیچ هزینه ای پرداخت نخواهد کرد.

 

متخصص گوش و حلق و بینی - دکتر اسماعیل زارع

 

تمپانوپلاستی و تمپانوماستوئیدکتومی

عمل جراحی تمپانوپلاستی ، جهت ترمیم پارگی پرده گوش انجام می گیرد ؛ عمل جراحی تمپانوماستوئیدکتومی ، زمانی انجام می شود که استخوانچه گوش میانی نیز دچار آسیب دیدگی شود.

جراحی تیروئید

در مواقعی که تنها مشکل غده تیروئید ، از لحاظ عملکردی ( کم کاری یا پرکاری تیروئید ) باشد ؛ بهترین متخصص گوش و حلق و بینی در تهران ، با روش دارو درمانی به رفع مشکلات به وجود آمده ، می پردازد ؛ اما در صورتی که در عصب حنجره ، غده مشاهده شود ؛ انجام جراحی تیروئید ، الزام می یابد.

جراحی انحراف بینی

تیغه سپتوم ؛ در ناحیه جلویی بینی در میان حفره های آن قرار دارد ، در صورتی که این تیغه کج باشد ، می گوییم ؛ فرد ، دچار انحراف بینی است ؛ حال اگر انحراف تیغه داخلی بینی ، شدید باشد ؛ به طوری که با دارو درمانی قابل درمان نباشد ؛ انجام جراحی انحراف بینی ، الزام می یابد.

جراحی ترمیمی بینی

هدف از انجام جراحی ترمیمی بینی ، بازسازی و اصلاح ایراداتی است که در طی عمل جراحی بینی قبلی ، به وجود آمده یا در حین انجام آن ، برطرف نشده است ؛ به علت محدودیت های موجود در حین عمل بینی ترمیمی ، گفته می شود که این جراحی نسبت به جراحی بینی اولیه ، سخت تر است.

2.3 3 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک مقاله