جراحی بینی گوشتی در تهران

امروزه جراحی بینی گوشتی به این صورت است که جراح بینی ، از غضروف میانی بینی که محکم و مقاوم است ، به منظور تقویت بافت و غضروف ضعیف نوک بینی استفاده می کند. بیشتر افرادی که دارای بینی های گوشتی می باشند ، قبل از جراحی زیبایی بینی ، نگران برگشت پذیری بینی خود هستند. رینوپلاستی بینی های گوشتی ، به خاطر دارا بودن ویژگی های خاص ، جزو انواع پیچیده و مشکل جراحی بینی می باشد. به همین دلیل مهم ترین اقدام برای کسب نتیجه مطلوب از این جراحی ، انتخاب بهترین جراح بینی گوشتی در تهران می باشد ، چرا که این نوع جراحی نیازمند دقت و تجربه زیادی می باشد. برای دیدن نمونه کارها و فیلم های عمل بینی گوشتی می توانید به گالری وب سایت یا کانال آپارات دکتر اسماعیل زارع ، متخصص گوش و حلق و بینی خوب در تهران مراجعه نمایید.

 

جراحی بینی گوشتی - دکتر اسماعیل زارع

 

 

بینی گوشتی چیست ؟

  1. بینی های گوشتی ، دارای پوستی ضخیم به همراه غدد چربی می باشند.
  2. بینی های گوشتی ، بافت و غضروفی ضعیف دارند.
  3. نوک بینی های گوشتی ، از نظر بصری گرد و پهن می باشد.

بینی های گوشتی بسته به نوع پوست به دو نوع تقسیم می شوند :

  • بینی گوشتی با منافذ باز و بزرگ غدد چربی : در زیر پوست این نوع از بینی های گوشتی ، غده های چربی فعالی وجود دارد و همچنین روی پوست آن ها منافذ بزرگی می باشد.
  • بینی گوشتی با غده چربی کم کار : در این نوع از بینی های گوشتی ، غدد چربی پوست فعالیت کمتری خواهند داشت و همچنین دارای پوست ضخیم و براقی می باشند.

تفاوت عمل بینی گوشتی و استخوانی

  • پوست : مهم ترین عامل تعیین کننده نوع بینی ، میزان ضخامت پوست می باشد ؛ بینی های گوشتی ، پوست ضخیمی دارند ؛ اما بینی های استخوانی دارای پوستی نازک تر هستند.
  • ظاهر : معمولا بینی های استخوانی ، در ناحیه پل بینی دارای قوز و برآمدگی هستند ؛ اما بینی های گوشتی نوک بینی پهن و افتاده ای دارند ؛ البته ممکن است بینی های گوشتی نیز دارای قوز باشند.
  • بافت و غضروف بینی : بافت و ساختمان بینی استخوانی از استحکام بالایی برخوردار است ؛ اما بینی های گوشتی دارای بافت و غضروف ضعیفی هستند.

 

 

 

روش تشخیص بینی گوشتی

به طور کلی بینی های گوشتی را می توان از ظاهر آن ها تشخیص داد ، اما برای تشخیص دقیق تر نوع بینی ، می توانید نوک بین خود را به کمک دو انگشت خود فشار دهید ، در صورتی که در بینی خود ترشحات چربی را مشاهده کردید ، بینی شما گوشتی می باشد ، چرا که در بینی های گوشتی غدد چربی فعالی وجود دارد.

بهترین جراح بینی گوشتی در تهران

یکی از مهم ترین اقدامات قبل از جراحی زیبایی بینی ، انتخاب پزشک و جراح متبحر است که در کسب نتیجه ایده آل تاثیر بسزایی خواهد داشت ؛ توجه داشته باشید که ممکن است یک جراح در انجام جراحی بینی های استخوانی ماهر باشد ؛ اما قادر به کسب نتیجه مطلوب در عمل بینی گوشتی نیست ؛ بنابراین ، در انتخاب جراح بینی خوب در تهران دقت نمایید.

جراحی بینی گوشتی با لیزر

آیا امکان انجام جراحی بینی گوشتی با لیزر وجود دارد ؛ یا اینکه ، تنها جهت تبلیغات است ؟ خیر ، امکان انجام عمل بینی با لیزر ، وجود ندارد. در حال حاضر ، جراحی زیبایی بینی با لیزر بدون درد و خونریزی ، موضوع داغی است که بسیار شنیده می شود و افرادی که دارای بینی گوشتی ، هستند ؛ به سمت آن جذب می شوند ؛ چرا که ، این تبلیغات با ارائه مطالبی در رابطه با ایجاد حرارت و کاهش حجم چربی در بینی ، کوچک کردن بینی های گوشتی را با این تکنولوژی ، عملی نشان می دهند ؛ در حالی که واقعیت این است که رینوپلاستی بینی با لیزر ، تنها یک شعار تبلیغاتی بوده و واقعیت ندارد. از تنها کاربرد لیزر در حوزه جراحی زیبایی بینی ، باید به رفع اسکار ناشی از آن اشاره کنیم ؛ چرا که لیزر ، توانایی اصلاح ایرادات بینی را ندارد.

 

جراحی بینی گوشتی - دکتر زارع

 

مراقبت های بعد از جراحی بینی گوشتی

  • بعد از جراحی ، به روی بینی گچ و پانسمان قرار خواهد گرفت که پس از گذشت حدود یک هفته توسط جراح زیبایی بینیدر تهران ، برداشته خواهد شد ؛ در این مدت سعی کنید گچ خیس نشود و در صورت استحمام تنها بدن خود را بشورید.
  • حداقل تا دو هفته بعد از رینوپلاستی بینی سیگار کشیدن ممنوع می باشد.
  • تا دو هفته بعد از جراحی بینی گوشتی در تهران از نوشیدن هر گونه مشروبات الکل دار خودداری نمایید.
  • بعد از عمل به هنگام دراز کشیدن سر خود را بالاتر از حد معمول قرار دهید.
  • تا مدتی از رفتن به مکان های شلوغ که احتمال برخورد ضربه به بینی وجود دارد ، پرهیز نمایید.
  • به مدت دو ماه بعد از جراحی بینی استفاده از عینک ممنوع می باشد و در صورت لزوم از لنز استفاده نمایید.

نتیجه جراحی بینی گوشتی

به طور کلی اولین و مهم ترین اقدامی که قبل از جراحی زیبایی بینی های گوشتی بسیار تاثیر گذار می باشد ، انتخاب بهترین دکتر عمل بینی تهران ، است. افرادی که دارای بینی های گوشتی هستند و قصد جراحی زیبایی بینی دارند ، باید به این نکته توجه داشته باشند که با توجه به ضخامت و نوع بینی خود انتظار و توقع معقولانه ای از جراح خود داشته باشند. در صورتی که عمل بینی گوشتی توسط متخصص گوش و حلق و بینی با تجربه صورت گیرد ، نتیجه جراحی بینی گوشتی بدون برگشت پذیری و عوارض جانبی خواهد بود.

 

جراحی بینی گوشتی - دکتر اسماعیل زارع

 

 

لازم به ذکر است ؛ رینوپلاستی بینی های گوشتی تنها با جراحی قابل انجام می باشد و تبلیغاتی که راجع به عمل زیبایی بینی با لیزر مشاهده می شود کذب بوده ؛ چرا که لیزر تنها قادر به صاف و صیقلی کردن پوست بینی خواهد بود و تنها کاربرد لیزر ، برطرف کردن آکنه و اسکار های سطح بینی می باشد و تا به امروز قادر به ایجاد تغییرات در ساختار و استخوان بینی نمی باشد. به افرادی که دارای بینی های گوشتی هستند ، پیشنهاد می شود بینی خود را مدل طبیعی جراحی نمایند و انتظار جراحی بینی فانتزی و عروسکی را نداشته باشند چرا که جراحی بینی فانتزی نیازمند استخوان محکم و پوستی نازک می باشد.

روش های جراحی بینی گوشتی

از آنجایی که این پروسه ماهیت رینوپلاستی دارد ، از دو طریق زیر قابل انجام است:

  • تکنیک باز
  • تکنیک بسته

در جراحی بینی گوشتی به روش باز ، پزشک برش را در ناحیه بین دور سوراخ بینی که کلوملا نامیده می شود وارد می کند. در روش دیگر عمل زیبایی بینی گوشتی برش دقیقا در نواحی داخلی بینی اعمال می شوند ، درست در جایی که زخم مشهودی برجای نمی گذارد. تفاوت دو تکنیک یاد شده در محل اعمال برش ها است. با توجه به این که این پروسه دشوارتر از دیگر مدل های آن است، ترجیح پزشکان به استفاده از تکنیک باز است ؛ زیرا در طی آن می توان به میزان تغییرات واقف بود.

هزینه جراحی بینی گوشتی در تهران چقدر است ؟

کسانی که دارای بینی گوشتی بوده و تصمیم به انجام جراحی زیبایی بینی ، گرفته اند ؛ در ابتدا در رابطه با هزینه آن می پرسند ؛ در این باره ، لازم به ذکر است تعیین هزینه نهایی عمل بینی گوشتی در تهران ، نیازمند ویزیت توسط دکتر بینی می باشد ؛ بنابراین ، به افراد توصیه می گردد ؛ به منظور کسب اطلاعات بیشتر در این باره ، به بهترین جراح بینی گوشتی تهران مراجعه کرده و تحت معاینه قرار گیرند.

آیا بیمه هزینه عمل بینی گوشتی ، را پرداخت می کند ؟

عمل زیبایی بینی گوشتی ، در دسته جراحی های زیبایی قرار می گیرد و همانطور که می دانید ، بیمه ، هزینه عمل های زیبایی را تحت پوشش قرار نمی دهد.

چسب زدن به بینی گوشتی

از اقدامات مهم بعد از جراحی بینی گوشتی در تهران ، چگونگی چسب زدن و مدت زمان آن است. چگونگی چسب زدن می تواند در کاهش تورم و فرم گرفتن بینی موثر باشد. هم چنین چسب زدن به بینی می تواند علامت هشدار دهنده ای برای اطرافیان باشد تا بیشتر مراقب باشند و از شوخی هایی که باعث آسیب رساندن به بینی شما می شود پرهیز نمایند. قبل از چسب زدن بر روی بینی، صورت خود را با شوینده مناسب بشویید و باحوله ای نرم خشک نمایید. سپس با استفاده از تونر یا پد الکی سطح بینی خود را تمیز کنید. در مرحله بعدی چسب ها را با اندازه های متناسب برش دهید و طبق آموزش های دکتر معالج ، بینی خود را چسب بزنید؛ زیرا ممکن است روش چسب زدن پزشک ها بستگی به نوع بینی متفاوت باشد. یکی از نکته قابل توجه در هنگام چسب زدن پرهیز از فشار آوردن به بینی می باشد. هم چنین سعی نکنید بینی را با چسب به سمت بالا بکشید، این کار به سربالا شدن بینی شما کمک نخواهد کرد. دو هفته اول بعد از عمل بینی چسب زدن برای همه لازم و ضروری است اما در بینی های گوشتی برای تسریع کاهش ورم ها پیشنهاد می شود تا یک دو ماه به صورت کامل چسب بزنند.
برای درآوردن چسب بعد گذشت مدن زمان از جراحی بینی گوشتی توصیه می شود، بعد از حمام یا شستن صورت که چسب خیس و مرطوب شد، آن را از سمت پایین به بالا به آرامی بکشید و در آورید. هر زمان چسب بینی خیس و مرطوب شد لازم است آن را تعویض نمایید. بینی های گوشتی به دلیل داشتن بافت های ضخیم پوستی و غدد چربی ممکن است، بعد از چسب زدن دچار جوش هایی روی سطح بینی شوند، برای جلوگیری از این اتفاق حتما از چسب های ضد حساسیت استفاده کنید و حتما سطح بینی خود را تمیز نگه دارید.

بهترین سن برای عمل بینی گوشتی

لازم است بیماران اجازه دهند روند رشد بینیشان به طور کامل تکمیل شود. سپس بعد از گذشت این دوره رشد ، برای عمل زیبایی خود اقدام کنند. مناسب ترین سن برای انجام این عمل زیبایی بعد از سن بلوغ در دختران و پسران در سن 18 سالگی می باشد. در غیر این صورت نتیجه حاصل از جراحی زود هنگام بینی گوشتی نا مطلوب بوده و مشکلات تنفسی را با خود به همراه خواهد داشت.

فیلم جراحی بینی گوشتی 

نحوه عمل بینی های گوشتی

روش جراحی بینی گوشتی با بینی های نوع استخوانی تفاوت بسیار زیادی با یکدیگر نداشته. اما مواردی باید در عمل بینی های گوشتی با دقت توسط جراح بررسی و انجام شود. محکم سازی استخوان بینی گوشتی از جمله این موارد حساس بوده ، که باید توسط پزشکی ماهر و با تجربه و با بکارگیری از تکنیک گرفت غضروفی( استحکام سازی غضروف ) و پیوند بینی از دیگر نواحی بدن بیمار انجام شود. علاوه بر استحکام سازی غضروف ، برای زیباتر شدن چهره افراد در این جراحی زیبایی نیاز است تا مقداری از چربی بر روی پوست بینی های گوشتی برداشته شود. این عمل نیاز به دقت بالایی داشته تا پوست بیمار دچار اسیب نشود ، زیرا آسیب وارد شده می تواند زخم هایی را بر روی بینی ایجاد کند که به سختی قابل درمان خواهد بود.

بازگشت بینی های گوشتی بعد از جراحی

پزشک باید در جراحی بینی گوشتی در تهران دقت بسیار بالایی داشته باشد ، تا فضای اسکلت و نوک بینی بیش از حد استاندارد کوچک و باریک نشود و از بروز زخم و اسکار بر روی بینی جلوگیری شود. بدین ترتیب دیگر احتما بازگشت بینی به فرم اولیه وجود نخواهد داشت.

آیا عمل زیبایی به افرادی با بینی گوشتی بیش از حد توصیه می شود ؟

افرادی که دارای بینی گوشتی با پوستی بسیار ضخیم می باشند ، پزشک توصیه می کند به طور کلی از جراحی زیبایی بینی منصرف شوند ؛ زیرا نتیجه نهایی این جراحی مطلوب و رضایت بخش نخواهد بود.

تورم در جراحی بینی گوشتی و مشکلات آن

به صورت کلی بر اساس ویژگی های بینی گوشتی که در این مقاله ذکر شد ، تورم در این نوع از بینی ها به مراتب از بینی های استخوانی بیشتر است. به همین دلیل روند بهبودی و کاهش ورم کندتر بوده و نتیجه نهایی دیرتر مشخص خواهد شد. البته نباید نگران این موضوع باشید ؛ چرا که انجام برخی از مراقبت های بعد از عمل می تواند به کاهش و کنترل تورم بعد از جراحی بینی گوشتی در تهران ، کمک زیادی داشته باشد. یکی از این راه ها استفاده از کمپرس یخ در 72 ساعت اولیه پس از رینوپلاستی می باشد. همچنین توصیه می شود از فین کردن بعد از عمل بینی خودداری نمایید این موضوع تا 3 هفته بعد از انجام جراحی باید ادامه داشته باشد. برای خروج ترشحات بینی توصیه می شود بینی خود را به صورت مرتب به کمک محلول آب و نمک شستشو دهید. از دستکاری کردن پانسمان و گچ بینی خودداری نمایید. لازم است به نحوه خوابیدن و استراحت کردن بعد از عمل زیبایی بینی توجه داشته باشید. خوابیدن به پشت با زاویه 90 درجه به نحوی که از دو بالش برای حفاظت سر و بدن استفاده شود ، بهترین حالت برای خوابیدن پس از عمل بینی گوشتی است. این کار از تورم بیشتر و کبودی ها جلوگیری می کند و به خروج مایع میان بافتی کمک زیادی می کند ، همچنین از آسیب دیدن بینی در هنگام خواب جلوگیری می نماید. از دیگر موارد موثر در کاهش تورم بینی گوشتی ، عدم مصرف نمک و خوردنی های سفت و شور و پر از ادویه می باشد. انجام فعالیت های بدنی و خم کردن سر نیز می تواند منجر به افزایش گردش خون در صورت شده و در نهایت باعث کبودی و حتی خونریزی بینی شود. به همین دلیل باید تا 3 هفته فعالیت های بدنی و ورزشی شما کنترل شده باشد.

آیا بینی گوشتی بعد از مدتی دچار افتادگی می شود ؟

تغییر شکل و افتادگی بینی بعد از عمل بینی گوشتی یک باور اشتباه در میان مردم بوده که متاسفانه به شدت رایج شده است. دقت داشته باشید که امروزه از تکنیک های جدید در پروسه رینوپلاستی استفاده می شود و هدف اصلی تقویت غضروف های ضعیف به ویژه در نوک بینی های گوشتی است ؛ بدین ترتیب بینی استحکام لازم را به دست آورده و شکل خود را برای همیشه حفظ می کند. تنها لازم است افراد به نکات مراقبتی بعد از انجام عمل زیبایی بینی توجه داشته باشند و برای 2 ماه به صورت مرتب به بینی خود چسب بزنند.

گرافت گذاری در عمل بینی گوشتی

در روش های قدیمی هدف اصلی برای برطرف نمودن مشکلات بینی و کوچک کردن بینی ، برداشتن بخشی از بافت و پوست بینی بود ، در حالی که امروزه در تکنیک های جدید تلاش می شود تا به کمک گرافت گذاری ، غضروف های بینی را تقویت نمود. گرافت ها معمولا از غضروف های خود بینی و یا لاله گوش و در نهایت از غضروف های دنده خود بیمار برداشته می شوند. انجام این پروسه با روش جراحی بینی باز با نتایج خوبی همراه است ؛ چرا که این امکان را به جراح می دهد تا بتواند تغییرات لازم را در نوک بینی به خوبی اعمال نماید و دید وسیع تری نسبت به ساختمان داخلی بینی داشته باشد.

جراحی بینی گوشتی با مدل فانتزی

از ویژگی های بینی فانتزی یا عروسکی سایز کوچک ان می باشد. مراجعه کنندگان جراحی بینی گوشتی می خواهند بدانند که انجام عمل بینی فانتزی برای آن ها امکان پذیر است یا خیر ، در پاسخ به این زیباجویان باید گفت که بینی گوشتی به دلیل ساختار منحصر به فرد ، محدودیت هایی دارد که اجرای مدل عروسکی یا فانتزی را تقریبا غیرممکن می کند. اگر علت دقیق آن را می خواهید بدانید باید بگوییم که پوست ضخیم بینی مانع از کاهش سایز آن می شود.

 

 

نتایج بینی گوشتی برمی گردد؟

در تجربه جراحی بینی گوشتی اغلب زیباجویان شنیده شده است که آن ها با شنیدن جملاتی همچون برگشت پذیر بودن عمل بینی گوشتی از انجام آن رویگردان هستند. این دیدگاه در گذشته صحت داشته است اما امروزه با پیشرفت علم پزشکی و تکنیک های به روز عمل مانند پیوند غضروف این مشکل به خوبی پاسخ گفته است. در گذشته جراحان با استفاده از روش کوکی کات تنها به حذف بافت های می پرداختند که این روش به طور کلی منسوخ شده است. اگر در این باره سوالاتی دارید بهتر است که از پزشک سوالاتی بپرسید.

ورم بینی گوشتی تا چقدر ماندگار است ؟

در واقع نمی توان زمان مشخصی را برای این موضوع در نظر گرفت ؛ چرا که روند کاهشی ورم بینی در بازه زمانی طولانی اتفاق می افتد و این بازه زمانی برای همه افراد یکسان نیست. اما به صورت کلی بعد از گذشت 6 ماه می توان شاهد تغییرات ایجاد شده در فرم بینی گوشتی بود ؛ زیرا در این مرحله حدود 70 الی 80 درصد تورم بینی از بین خواهد رفت ؛ با این حال 10 الی 30 درصد تورم ممکن است در افرادی که جراحی بینی گوشتی در تهران انجام می دهند ، تا یک الی یک و نیم سال ادامه داشته باشد.

1.7 3 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک مقاله