جراحی بینی شبیه به یک عکس

همه چیز درباره جراحی بینی شبیه به یک عکس

جراحی بینی شبیه به یک عکس : در بسیاری از مواقع بیمارانی که قصد انجام جراحی زیبایی بینی را دارند ، به پزشک معالج خود یک عکس نشان می دهند و از او تقاضا دارند تا فرم ظاهری بینی شان پس از جراحی زیبایی بینی به آن عکس شبیه شود ؛ ما در این مقاله می خواهیم درباره این موضوع صحبت کنیم. عوامل بسیار زیادی در نتیجه جراحی زیبایی بینی ، تاثیر گذار هستند که برخی از آن ها شامل پوست بینی ، نوع بینی ، ساختمان داخلی بینی ، چهره بیمار ، غضروف و استخوان بینی و غیره می شود.

 

جراحی بینی شبیه به یک عکس

نوع بینی : بینی ها به دسته بینی گوشتی ، بینی استخوانی و بینی نیمه غضروفی تقسیم می شوند.

  1. از ویژگی های بینی استخوانی ، می توان به پوست نازک ، غضروف محکم و قوز بینی اشاره کرد.
  2. وجود پوست ضخیم و غضروف ضعیف از ویژگی بینی های گوشتی ، می باشد.
  3. بینی های نیمه غضروفی ، ترکیبی از بینی های استخوانی و بینی های گوشتی هستند.

همانطور که در بالا اشاره کردیم هر کدام از بینی ها ویژگی های خاص خود را دارند ، بنابراین نمی توان آن ها را شبیه به هم جراحی کرد.

پوست بینی : پوست بینی ، تاثیر به سزایی در نتیجه جراحی زیبایی بینی دارد ، این عامل یکی دیگر از مواردی است که باعث عدم انجام جراحی بینی شبیه به یک عکس می شود.

پوست بینی های گوشتی ضخیم است ، در صورتی که پوست بینی های استخوانی نازک می باشد.

بینی های گوشتی ، از نظر پوست بینی به دو دسته تقسیم می شوند ؛ بینی هایی که ضخیمی پوست شان به علت وجود غدد چربی است و آن هایی که علت ضخیمی پوست شان وجود بافت بسیار زیاد می باشد.

جراحی بینی شبیه به یک عکس :

با توجه به موارد فوق ، بینی هر فرد ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد که جراحی زیبایی بینی ، باید با توجه به آن ویژگی ها انجام شود به همین دلیل نمی توان بینی همه افراد را شبیه به هم جراحی کرد ؛ برای مثال برخی از افراد دارای صورتی بزرگ و پهن می باشند در مقابل  صورت برخی دیگر از افراد بسیار کوچک و ظرف است ؛ فردی که دارای  صورت بزرگ می باشد نمی توان در حین عمل زیبایی بینی ، بینی او را بسیار کوچک کرد زیرا در آن صورت تناسب میان بینی و دیگر اعضا چهره او بهم می ریزد.

 

هنگامی که بیماران جهت انجام عمل زیبایی بینی  به جراح بینی مراجعه می کنند ، جراح بینی آناتومی کل بینی آن ها را مورد بررسی قرار می دهد و سپس با توجه به شرایط بینی و چهره بیمار بهترین روش جراحی و بهترین مدل بینی را به او پیشنهاد می دهد.

انواع روش های جراحی بینی شبیه به یک عکس

برای انجام جراحی زیبایی بینی دو روش وجود دارد که آن ها شامل جراحی بینی بسته و جراحی بینی باز می باشند ؛ از مهم ترین تفاوت های این دو روش می توان به محل ایجاد برش اشاره کرد.

  • جراحی بینی به روش باز

برش های جراحی زیبایی بینی در روش جراحی بینی باز ، در ناحیه میانی حفره های بینی که از آن به عنوان کلوملا نیز یاد می شود ، ایجاد می شوند ؛ پس از ایجاد برش ، جراح بینی پوست بینی را بلند کرده و سپس اصلاحات مورد نیاز را انجام می دهد.

  • جراحی بینی به روش بسته

در این روش از جراحی بینی ، برش های عمل بینی در ناحیه داخلی بینی ایجاد می شوند و هیچ گونه برشی در بخش بیرونی بینی ایجاد نمی شود ؛ از آن جایی که میزان وسعت دید جراح بینی ، در این روش زیاد نمی باشد معمولا بینی هایی که نیاز به ایجاد تغییرات گسترده ندارند به این روش جراحی می شوند.

جراحی بینی شبیه به یک عکس :

جراحی بینی شبیه به یک عکس

مدل جراحی بینی

امروزه بینی افراد را به سه مدل بینی طبیعی ، بینی فانتزی و بینی نیمه فانتزی جراحی می کنند که هر کدام از آن ها ویژگی های و فرم ظاهری مخصوص به خود را دارند.

اصلی ترین تفاوت این مدل ها در میزان زاویه بین بینی و لب بالا می باشد.

جراحی بینی طبیعی

هنگامی که جراح بینی قصد دارد عمل بینی طبیعی را انجام دهد ، تنها به رفع ایرادات بینی می پردازد و سعی می کند علاوه بر کوچک نشدن بیش از حد بینی ، بینی بیمار از حالت طبیعی خود نیز خارج نشود.

میزان زاویه موجود بین بینی و لب بالا ، در بینی های طبیعی باید بین 90 الی 95 درجه باشد.

جراحی بینی فانتزی

عامه مردم بینی فانتزی را با نام بینی عروسکی می شناسند ، که از ویژگی های آن می توان به کوچکی بینی ، سربالا بودن نوک بینی ، وجود قوس در پشت بینی اشاره کرد.

جراح بینی سعی می کند میزان زاویه بین لب بالا و بینی را در این روش به 110 الی 130 درجه برساند.

جراحی بینی نیمه فانتزی

بینی های نیمه فانتزی ویژگی هر دو مدل بینی فانتزی و بینی طبیعی را دارند.

 

مراقبت های بعد از جراحی زیبایی بینی

بیماران جهت دریافت بهترین نتیجه از جراحی بینی و بهبودی سریع باید یک سری موارد را پس از جراحی بینی رعایت کنند ، که ما در این جا به مهم ترین آن ها اشاره می کنیم.

  1. تورم و کبودی : موارد بسیار زیادی از جمله استفاده از کمپرس یخ ، مصرف نوشیدنی هایی هم چون آب کرفس ، آب آناناس و غیره در رفع سریع تورم و کبودی های ناشی از جراحی بینی تاثیر گذار هستند که به بیماران توصیه می شود از آن ها استفاده کنند.
  2. کمپرس یخ : شما می توانید کمپرس یخ را به طور روزانه به مدت 20 الی 30 دقیقه بر روی نواحی اطراف بینی بگذارید اما باید توجه کنید از قرار دادن کمپرس یخ بر روی بینی خود اجتناب کنید.
  3. نوشیدنی : مصرف آب آناناس و آب کرفس تاثیر به سزایی در از بین رفتن تورم و کبودی ها دارد اما اکثر بیماران به عت دوست نداشتن طعم شان از مصرف آن ها خودداری می کنند ، در صورتی که طعم این موارد مطابق میل شما نبود ، می توانید آن ها را با آب میوه های دیگر میکس کنید.
  4. استعمال دخانیات : مصرف سیگار و قلیان ، باعث افزایش تورم در بینی پس از عمل زیبایی بینی می شود به همین علت بهتر است بیماران تا مدتی از مصرف این موارد خودداری کنند.
  5. مصرف الکل : مصرف نوشیدنی های حاوی الکل ، باعث طولانی تر شدن دوره بهبودی بعد از عمل بینی می شود بنابراین بیماران باید جهت کاهش دوره نقاهت تا مدتی از مصرف پرهیز کنند.

طرز خوابیدن بعد از جراحی زیبایی بینی

طرز خوابیدن : هنگامی که شما جراحی بینی انجام داده اید ، به منظور وارد نشدن فشار به بینی باید از خوابیدن بر روی شکم و پهلو خود خودداری کنید و تا مدتی به طور طاق باز بخوابید.

وجود زاویه 30 درجه بین سر و بدن در هنگام استراحت و خواب نیز به کاهش تورم کمک می کند ؛ بیماران جهت رعایت این زاویه می توانند دو بالش در زیر سر خود قرار دهند.

 

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک مقاله