جراحی بینی استخوانی با نتایج عالی + دکتر زارع

در بینی های استخوانی پوست بینی نازک و ساختار بینی محکم می باشد ؛ معمولا مشکل بینی های استخوانی قوز ، انحراف ، بزرگ بودن نوک بینی یا بزرگی سوراخ آن می باشد ، که با انجام جراحی بینی استخوانی بر طرف خواهد شد ؛ جراحی بینی در این نوع دماغ ها به دو صورت باز و بسته انجام می شود. نوع جراحی ، پس از انجام معاینات و بررسی آزمایشات تجویز شده توسط دکتر اسماعیل زارع ، بهترین جراح زیبایی بینی در تهران ، و همچنین بررسی راه های تنفسی بیمار و ایرادات ظاهری بینی در جلسه مشاوره توسط پزشک مشخص خواهد شد.

 

جراحی بینی استخوانی - دکتر زارع

 

روز عمل بینی استخوانی در تهران ، پزشک ، با توجه به حفظ سلامت و عملکرد بینی از طریق یکی از روش های جراحی بینی باز یا بسته ایرادات ظاهری بینی را برطرف خواهد کرد ؛ افرادی که دارای بینی های استخوانی می باشند ، کاندیدای مناسبی برای جراحی بینی فانتزی ، نیمه فانتزی و طبیعی می باشند.

عمل بینی استخوانی چگونه است؟

در این عمل، جراح ساختار استخوانی و غضروفی بینی را به گونه‌ ای تغییر می ‌دهد تا شکل و اندازه بینی را تغییر دهد.

قبل از جراحی بینی، مهم است که مشاوره حرفه‌ ای از یک جراح بینی دریافت کنید. او می ‌تواند بررسی کند که آیا شما برای عمل جراحی مناسب هستید و مناسب ‌ترین روش برای شما را تعیین کند.

در زمان جراحی، جراح ممکن است از دو روش مختلف استفاده کند: تکنیک باز و بسته. در روش جراحی باز، جراحی از داخل بینی انجام می ‌شود و در روش بسته، جراحی از داخل بینی به وسیله برش ‌های کوچک بیرون بینی صورت می ‌گیرد. هر دو روشی که جراح انتخاب کند، بهداشت و جای برش‌ ها در ترمیم بینی را مدنظر قرار می‌ دهند.

پس از عمل، به طور کلی ممکن است تا چند هفته یا حتی چند ماه طول بکشد تا بینی به طور کامل به شکل نهایی خود برسد. همچنین، در دوره بهبودی باید راهنمایی‌ها و نکات دکتر را رعایت کنید تا بهبودی بهتری داشته باشید.

عمل بینی استخوانی برای چه افرادی مناسب نیست؟

جراحی بینی استخوانی، معمولاً برای برطرف کردن مشکلات بینی نظیر انحراف بینی، نیاز به بهبود تنفس، ترمیم آسیب‌ های بینی و یا اصلاح شکل ظاهری بینی انجام می ‌شود. اما در برخی از موارد، این عمل پزشکی برای برخی افراد مناسب نمی‌ باشد. به عنوان مثال:

  • افرادی که عوامل زیادی نظیر بیماری‌ های خونریزی، عفونت بینی، بیماری ‌های خون، دیابت نشان می ‌دهند، به صورت دقیق و با مشورت پزشکی، باید قبل از اقدام به عمل بینی استخوانی، وضعیت سلامتی خود را بررسی کنند.
  • افرادی که تمایلی به تغییر شکل بینی و جراحی ندارند یا توقعات بی ‌جا و غیر واقعی از عمل بینی دارند.
  • افرادی که دارای مشکلات روانی- روانشناختی هستند و تحت تاثیر عمل جراحی بهبود قابل توجهی انتظار نمی ‌رود. در این صورت، مشاوره روانشناسی قبل از عمل بسیار مفید است.

تفاوت بینی گوشتی و استخوانی

تفاوت بینی های گوشتی و استخوانی در میزان ضخامت پوست آن ها می باشد ؛ پوست بینی در بینی های استخوانی نازک و ظریف است ؛ این در حالی است که پوست بینی های گوشتی ضخیم می باشد. اغلب مردم بر این باورند که بینی های استخوانی علاوه بر داشتن پوست خوب و نازک حتما باید دارای قوز در ناحیه پل بینی خود باشند ؛ اما صرفا داشتن قوز تعیین کننده نوع بینی نمی باشد ؛ چرا که ممکن است علاوه بر داشتن پوستی ضخیم در کناره ها و نوک بینی ، پل بینی قوز دار باشد ؛ این نوع بینی هم جزو بینی های گوشتی محسوب می شوند. جراحی بینی استخوانی در مقایسه با بینی گوشتی با نتایج بهتری همراه است.

 

 

و در مقابل ممکن است بینی بدون قوز باشد ، ولی به دلیل داشتن پوست خوب و نازک جزو بینی های استخوانی محسوب شود ؛ به طور کلی هر چه مشکلات بینی بیشتر بوده ، بینی جزو بینی های گوشتی محسوب می گردد و در غیر این صورت بینی استخوانی می باشد.

بهترین مدل جراحی بینی استخوانی

یکی از پر تکرار ترین و مهم ترین سوالی که متقاضیان عمل بینی آن را مطرح می کنند این است که بهترین مدل جراحی بینی استخوانی در تهران با دکتر زارع کدام است. برای پاسخ به این سوال بهترین جراح بینی تهران ، باید نکات بسیار زیادی را در نظر بگیرد تا بتواند به آن پاسخ دهد. اولین نکته ای که باید در نظر گرفته شود این است که بهترین مدل ، این نیست که تمامی افراد به سمت آن بروند و بخواهند بینی خود را همانند آن عمل کنند. بلکه بهترین مدل بینی بر اساس شرایط و آناتومی صورت فرد تعیین می گردد. در واقع دکتر زارع ، بهترین جراح و متخصص گوش و حلق و بینی در تهران ، با توجه به شکل های مختلف صورت تصمیم می گیرد که چه نوع بینی برازنده شما است. به عنوان مثال مدل عروسکی ممکن است در چهره بعضی از افراد نمای بسیار زیبایی را ایجاد کند در حالی که در چهره فرد دیگری این گونه نباشد و باعث کاهش زیبایی و در نتیجه اعتماد به نفس فرد شود.

در مواردی نیز با توجه به اناتومی و شکل بینی نمی توانید نوعی از بینی را توقع داشته باشید. چرا که فرم بینی این امکان را به پزشک نمی دهد تا نتیجه مورد نظر شما را فراهم بیاورد. به همین علت توصیه می شود انتخاب مدل جراحی زیبایی بینی استخوانی خود را به دست یک پزشک کاردان و مجرب بسپارید. پزشک در جلسات مشاوره ای که قبل از جراحی انجام می گیرد بهترین مدل بینی را برای شما انتخاب می کند.

عوارض جراحی بینی استخوانی

تمامی عمل های جراحی دارای عوارض کوچک و بزرگ هستند. می توان گفت جراحي بیني جزء کم ریسک ترین نوع جراحی می باشد. بعضی از مشکلاتی که ممکن است در این نوع عمل به وجود بیاید واکنش به داروی بیهوشی ، خونریزی ، عفونت و تجمع خون در زیر پوست می باشد. انتخاب یک جراح بینی خوب در تهران ، متبحر و با تجربه می تواند این عوارض را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد. البته لازم به ذکر است که انجام نکات مراقبتی قبل و بعد از عمل زیبایی بینی استخوانی در تهران باعث می شود تا به کاهش عوارض آن به مقدار بسیار زیادی کمک کند.

 

جراحی بینی استخوانی - دکتر زارع

 

همانطور که گفته شد جراحی بینی استخوانی نیز دارای عوارض کوچکی می باشد که برای مدت زمان بسیار کوتاهی به وجود می آید و به مرور زمان و انجام نکات مراقبتی برطرف می شوند. این عوارض کوتاه مدت عبارت اند از :

  • درد بعد از عمل

از آن جایی که در عمل بینی استخوانی در تهران با دکتر اسماعیل زارع ، استخوان و غضروف تراشیده می شود ، احساس درد بعد از عمل کاملا طبیعی می باشد. برای رفع این مشکل نیز ، بهترین متخصص گوش و حلق و بینی تهران ، برای شما دارو تجویز می کند که بهتر است سر وقت آن ها را مصرف کنید.

  • تورم

در روز های ابتدایی ، مشاهده تورم در نواحی اطراف بینی و چشم ها کاملا طبیعی بوده و با انجام نکات مراقبتی پس از جراحی بینی استخوانی بعد از گذشت 2 هفته میزان این تورم کاهش پیدا می کند. البته لازم به ذکر است که برای اینکه نتیجه عمل کاملا مشخص شود باید 1 سال صبر کنید.

  • کبودی

این عارضه بیشتر برای بینی های استخوانی رخ می دهد که میزان آن به حساسیت بیمار و عمل بستگی داد. کبودی ها معمولا بیشتر در نواحی زیر چشم می باشد و حداقل تا 10 روز طول می کشند و به مرور زمان از بین می روند.

 

رینوپلاستی بینی استخوانی به روش لیزر

با اینکه امروزه شاهد پیشرفت زیاد علم پزشکی هستیم ، این در حالی است که هنوز لیزر قادر به ایجاد برش در نه در عمل بینی گوشتی و نه استخوانی می باشد و فقط موجب صاف و شفاف شدن پوست بینی خواهد شد.

اقدامات قبل از جراحی بینی استخوانی

رعایت اقدامات قبل و مراقبت های بعد از جراحي بینی در کسب نتیجه نهایی بسیار تاثیر گذار می باشد ، بنابراین توصیه می شود رعایت این نکات را جدی بگیرید.

  • به مدت دو هفته قبل از جراحي بیني از مصرف دارو هایی چون آسپرین خودداری نمایید.
  • حداقل به مدت دو هفته از استعمال دخانیات پرهیز نمایید؛ چرا که نیکوتین موجود در دخانیات موجب تنگ شدن رگ های خونی و ایجاد اختلال در گردش خون خواهد شد.
  • تا 8 ساعت قبل از جراحی بینی استخوانی از خوردن و آشامیدن بپرهیزید تا در حین جراحی معده خالی باشد.
  • روز قبل از عمل به اندازه کافی مایعات مصرف نمایید.
  • شب قبل از عمل استحمام کنید ، چرا که ممکن است تا چند روز قادر به حمام رفتن نباشید.
  • روز عمل خانم ها بدون آرایش و لاک ناخن مراجعه نمایند.
  • آقایان پس از اصلاح و بدون ریش و سبیل به محل جراحی مراجعه نمایند.
  • روز عمل تمامی مدارک پزشکی خواسته شده را همراه خود داشته باشید.

 

جراحی بینی استخوانی - دکتر زارع

 

مراقبت های بعد از جراحی بینی استخوانی

  • تا 24 ساعت بعد از عمل زیبایی بینی اثر دارو های بیهوشی هنوز به طور کامل رفع نشده به همین دلیل ممکن است فرد دچار درد ، ورم ، کبودی یا خونریزی شود که این عوارض طبیعی است و با رعایت مراقبت های بعد از جراحی به تدریج بر طرف خواهد شد.
  • حداقل تا 24 ساعت بعد از جراحی بینی استخوانی در تهران ، به منظور کاهش کبودی و ورم بینی ، از کمپرس یخ استفاده نمایید.
  • رژیم غذایی خود را با مصرف مایعات شروع کنید و از خوردن غذاهایی که نیاز به جویدن دارند ، خودداری نمایید.
  • با دهان باز سرفه و عطسه کنید تا از وارد شدن فشار به بینی جلوگیری نمایید.
  • فین کردن بعد از جراحی موجب خونریزی بینی خواهد شد ، بنابراین از فین شدید امتناع کنید.
  • در روز های ابتدایی بعد از جراحی از خندیدن و حرف زدن بیش از حد خودداری نمایید.
  • مصرف نمک و ادویه های تند را به حداقل برسانید.
  • از خوراکی هایی چون آب آناناس ، کرفس و هویج مصرف کنید ؛ چرا که موجب کاهش تورم می شوند.
  • طاق باز بخوابید و به هنگام خوابیدن توسط دو بالش سر خود را بالا تر از حد معمول قرار دهید.
  • از مسواک نرم استفاده کنید.
  • تا دو ماه استفاده از عینک ممنوع می باشد و در صورت لزوم از لنز استفاده نمایید.
  • تا مدتی از انجام فعالیت های سنگین خودداری کنید.
  • چسب زدن بینی موجب کم شدن تورم و چسبیدن پوست بینی به اسکلت آن می شود ، بنابراین در نحوه چسب زدن دقت کنید.

چسب زدن بینی استخوانی پس از جراحی 

مدت زمان چسب زدن بینی استخوانی به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  •  نوع عمل جراحی: به طور کلی، بعد از عمل جراحی بینی استخوانی، نیاز به چسب زدن بینی برای ۴ تا ۸ هفته وجود دارد.
  • میزان تورم: اگر تورم بینی زیاد باشد، ممکن است نیاز به چسب زدن بینی برای مدت زمان بیشتری باشد.
  •  نوع پوست: اگر پوست بینی چرب باشد، ممکن است نیاز به چسب زدن بینی برای مدت زمان بیشتری باشد.
  •  دستورالعمل جراح: جراح بینی شما با توجه به شرایط شما، دستورالعمل های خاصی برای چسب زدن بینی به شما ارائه می دهد.

نکاتی برای چسب زدن بعد از جراحی بینی استخوانی 

  1. از چسب های مرغوب و باکیفیت استفاده کنید.
  2. قبل از چسب زدن، بینی خود را با آب و صابون بشویید و به طور کامل خشک کنید.
  3.  چسب را به طور صحیح و طبق دستورالعمل جراح بینی خود بچسبانید.
  4.  چسب را به طور مرتب تعویض کنید.
  5.  از خیس شدن چسب خودداری کنید.

در صورت بروز هر گونه مشکل، با جراح بینی خود تماس بگیرید.

هزینه جراحی بینی استخوانی در تهران چقدر می باشد ؟

هزینه عمل بینی استخوانی با توجه به فاکتورهای متعدد در هر فرد متغیر می باشد.

فیلم جراحی بینی استخوانی مردانه با بهترین نتیجه ، نمونه کار عالی دکتر اسماعیل زارع 

 

 

مزایای جراحی بینی استخوانی

در صورتی که قصد عمل بینی استخوانی را داشته باشید ، حتما می دانید که برای شروع این پروسه نیاز به انتخاب بهترین جراح بینی دارید. بدیهی ترین انگیزه برای انجام جراحی زیبایی بینی ، افزایش جذابیت و زیبایی می باشد. اما اطلاع از مزایای جراحی بینی استخوانی به تصمیم گیری جدی در این خصوص کمک زیادی می کند که از مزایای آن به موارد زیر می توان اشاره نمود :

  • افتادگی بینی و انحراف بینی اصلاح می شود.
  • موجب جذابیت و زیبایی ظاهری می شود.
  • رسیدن به فرم و اندازه استاندارد بینی متناسب با سایر اجزای صورت
  • تناسب بینی با سایر اعضای صورت ، موجب بهتر دیده شدن حالت چشم ها و لب ها می شود.
  • عملکرد تنفسی بهبود پیدا می کند.

به صورت کلی باید گفت اگر عمل بینی با هدف زیبایی باشد ، از مزایای آن باید به افزایش زیبایی و جذابیت چهره اشاره کرد. اما اگر این جراحی با هدف درمان انحراف بینی و پولیپ و مشکلات این چنینی انجام شود ، باید به بهبود مشکلات تنفسی نظیر خروپف کردن در هنگام خواب ، خوابیدن با دهان باز و آپنه خواب اشاره نمود.

نکات مهمی که باید قبل از عمل بینی استخوانی بدانید !

  • ضخامت پوست بینی شما در نتیجه جراحی بینی استخوانی تاثیر زیادی دارد.
  • فرم غضروف های بینی در کیفیت و شکل گیری بینی نقش دارد.
  • باید صبور باشید و بدانید پوست بینی تا چند ماه بعد از جراحی ورم خواهد داشت.
  • افرادی که عمل بینی انجام می دهند ، درد و ناراحتی زیادی را تجربه نمی کنند و دوره نقاهت کوتاهی دارند.

شکل بینی استخوانی چه مدت بعد از جراحی مشخص می شود ؟

هرچند که ورم بینی استخوانی نسبت به بینی گوشتی کمتر است و زودتر کاهش پیدا می کند ، اما با این حال حدود 10 درصد از تورم تا 1 سال باقی می ماند. به همین دلیل فرم نهایی بینی بعد از 1 سال مشخص خواهد شد.

آیا می توان با تزریق فیلر ، بینی استخوانی را خوش فرم کرد ؟

در صورتی که مشکلی تنفسی نداشته باشید و بد فرمی بینی جزئی و مربوط به ناحیه استخوانی بینی باشد ، می توان با تزریق فیلر بخشی از ناهمواری های بینی را بهبود بخشید. اما در صورتی که مشکلات بینی استخوانی به انحراف بینی و غضروف ها مربوط باشد ، نتیجه مطلوبی از این روش دریافت نمی شود. همچنین لازم به ذکر است که تزریق فیلر نهایت تا 10 ماه ماندگار بوده و بعد از مدتی نیاز به ترمیم و تزریق مجدد دارد. به همین علت می توان گفت جراحی بینی استخوانی در تهران بهترین روش برای درمان و اصلاح مشکلات بینی به صورت دائمی می باشد. شما می توانید برای دریافت نتیجه مطلوب این عمل را نزد دکتر اسماعیل زارع ، بهترین دکتر بینی تهران انجام دهید.

مهم ترین بخش عمل استخوانی بینی چیست ؟

  • باریک کردن پل بینی
  • کاهش اندازه بینی متناسب با صورت
  • اصلاح غضروف و نوک بینی
  • برطرف کردن انحراف بینی
  • بهبود فرم و تقارن پره های بینی
  • برطرف کردن قوز و یا ناهمواری استخوان بینی

جراحی بینی استخوانی در تهران با بهترین نتیجه – دکتر اسماعیل زارع

 

آیا نتیجه عمل بینی استخوانی دائمی است ؟

نتایج عمل رینوپلاستی استخوانی دائمی بوده و تا پایان عمر ماندگاری دارد. اما لازم است بعد از عمل زیبایی بینی ، از بینی خود در برابر هرگونه ضربه و آسیب مراقبت کنید. همچنین رعایت مراقبت های بعد از جراحی بینی استخوانی در نتیجه نهایی عمل تاثیر زیادی دارد.

نکات مهم در رابطه با جراحی بینی استخوانی

از موارد مهم و قابل توجه در خصوص بینی های استخوانی این است که اغلب رضایت بیشتری از نتیجه عمل زیبایی بینی در افرادی که بینی استخوانی دارند ، نسبت به افرادی که بینی گوشتی دارند ، مشاهده می شود و این مسئله به ویژگی ها و آناتومی بینی استخوانی ارتباط دارد ؛ همانطور که بیان شد بینی استخوانی از کیفیت پوست ، غضروف و استخوان های خوبی برخوردار است و همین مسئله موجب می شود تا جراح بدون محدودیتی اقدام به ترمیم و اصلاح بینی نماید. از طرفی ویژگی های مذکور موجب می شود تا دوره بهبودی و ریکاوری پس از عمل کوتاه بوده و تورم بینی زودتر از بین برود. از دیگر ویژگی های مثبت و مزیت های بینی استخوانی نسبت به بینی گوشتی به این نکته می توان اشاره نمود که بینی های استخوانی را با توجه به آناتومی و ویژگی ها چهره هر فرد و طبق اصول زیبایی شناسی می توان به فرم های مختلف ، فانتزی ، طبیعی و یا نیمه فانتزی جراحی نمود ، این در حالی است که بینی های گوشتی به دلیل محدودیت هایی که در پروسه جراحی بینی در تهران ، ایجاد می کنند ، بهتر است به فرم طبیعی اصلاح و جراحی شوند.

چطور بفهمیم بینی من استخوانی است یا گوشتی ؟

ساده ترین راه برای تشخیص این موضوع ، بررسی نوع پوست بینی می باشد ، اگر بینی شما غدد چربی زیادی دارد و نوک بینی بزرگ و کروی شکل است ، بینی شما در دسته بینی های گوشتی قرار می گیرد ، اما اگر پوست نازکی دارید که چربی زیادی روی پوست آن احساس نمی شود ، همچنین تیغه استخوانی بینی را به خوبی احساس می کنید ، می توان گفت بینی شما استخوانی است. در بیشتر موارد تیغه بینی استخوانی با برآمدگی پل بینی یا قوز بینی همراه است. با این حال برای تشخیص دقیق نوع بینی ، می توانید به پزشک مراجعه کرده تا بعد از انجام معاینات و بررسی های لازم استخوانی و یا گوشتی بودن بینی شما مشخص شود.

ورم بینی استخوانی بعد از عمل چقدر طول میکشد؟

ورم بینی بعد از عمل، چه در بینی‌های استخوانی و چه در بینی‌های گوشتی، یک فرایند طبیعی است و به مرور زمان و با مراقبت‌های لازم از بین می‌رود. میزان ورم بینی استخوانی بعد از عمل به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  1. نوع عمل جراحی: ورم در عمل‌های جراحی باز بیشتر از عمل‌های جراحی بسته است.
  2.  میزان تراشیدن استخوان و غضروف: هرچه میزان تراشیدن بیشتر باشد، ورم نیز بیشتر خواهد بود.
  3.  مهارت جراح: جراحان باتجربه می‌توانند با تکنیک‌های صحیح جراحی، ورم را به حداقل برسانند.
  4.  رعایت مراقبت‌های بعد از عمل: رعایت دقیق مراقبت‌های بعد از عمل، مانند استفاده از کمپرس یخ، بالا نگه داشتن سر و عدم انجام فعالیت‌های سنگین، می‌تواند به کاهش ورم کمک کند.

به طور کلی، ورم بینی استخوانی بعد از عمل در مراحل زیر اتفاق می‌افتد:

  •  مرحله اول (تا 3 روز): در این مرحله، ورم به اوج خود می‌رسد و ممکن است کبودی نیز مشاهده شود.
  •  مرحله دوم (تا 2 هفته): در این مرحله، ورم به تدریج کاهش می‌یابد و کبودی‌ها از بین می‌روند.
  •  مرحله سوم (تا 3 ماه): در این مرحله، ورم به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد و 70 تا 80 درصد ورم از بین می‌رود.
  • مرحله چهارم (تا 1 سال): در این مرحله، ورم به طور کامل از بین می‌رود و نتیجه نهایی عمل جراحی مشخص می‌شود.
1 1 رای
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک مقاله