جراحی ترمیمی بینی + دکتر اسماعیل زارع

جراحی ترمیمی بینی از نوع جراحی های بسیار پیچیده و حساس است و برای بازسازی و اصلاح ایرادهایی که در اثر عمل جراحی بینی قبلی به وجود آمده است. انجام می شود که در مواردی به علت ایرادات فراوان جراح زیبایی بینی مجبور است که از بافت های دیگر برای اصلاح موقعیت به وجود آمده استفاده نماید. چنانچه آسیب های به وجود آمده در جراحی اولیه زیاد باشد ، امکان ایجاد اصلاحات و تغییرات لازم توسط پزشک در جراحی ثانویه محدودتر خواهدبود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای این مقاله از دکتر اسماعیل زارع ، بهترین جراح بینی تهران ، همراه باشید.

 

جراحی ترمیمی بینی - دکتر زارع

 

عمل ترمیمی بینی چیست؟

مراجعه کنندگان رینوپلاستی اغلب با امید بهبود وضعیت و کسب رضایت کامل به این انجام این پروسه روی می اورند. اما همیشه همه تلاش ها طبق خواسته افراد به ثمر نمی نشیند. عمل بینی ترمیمی ، اقدامی است که در آن پزشک به اصلاح نتایج حاصل از عمل بینی اولیه مد نظر می پردازد. با وجود اینکه این پروسه با نام جراحی بینی ثانویه نیز شناخته می شود ، طبق دید پزشکان این دو متفاوت می باشند. جراحی بینی ترمیمی ، فرایندی است که در ان شخص به جراح دیگری جهت اصلاح نقوص مراجعه می کند در حالی که در نوع ثانویه آن ، بازیابی توسط همان پزشک انجام می پذیرد. اهداف هر دو پروسیجر اصلاح فرم می باشد اما بسته به پزشک ثانی ، نام متفاوتی را به خود می گیرد. پزشک و زیباجو در این پروسیجر ، دقیقا همان گام های مشابه عمل بینی اولیه را برمی دارند ، با این حال که این فرایند از حساسیت بالاتری برخوردار است.دقیقا به همین علت این که برای انتخاب پزشک می بایست حتما از نتایج قبل و بعد آن آگاه و نسبت به تخصص ایشان هیچ شک و شبهه ای نداشته باشید.

کاندیدای مناسب جراحی ترمیمی بینی

دلایل متعددی برای انجام جراحی بینی ثانویه گزارش شده است که هر کدام از آن ها به نحوی نارضایتی فرد را به همراه داشته است. لازم به ذکر است که این مسائل همیشه در اثر نتایج نامطلوب عمل اول نیست ، در مواردی این مشکلات در اثر ضربات فیزیکی به بینی ایجاد می شود. از جمله فرم هایی که فرد را به کاندیدای مناسبی برای این پروسه تبدیل می کند می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • ارتفاع کم بینی
  • وجود ناهمواری بر عضو و انحراف در سپتوم
  • نوک بینی کج و افتاده
  • اسکارهای مشهود
  • بینی بدون فرم
  • سوراخ های نامتقارن

زمان مناسب عمل ترمیمی بینی

از دیدگاه علمی بافت بینی باید به ثبات نسبی رسیده باشد تا بتواند مورد جراحی مجدد قرار گیرد. بنابراین توصیه می شود به منظور رسیدن به نتیجه رضایت بخش حداقل یک سال پس از جراحی اولیه ، جراحی ترمیمی بینی در تهران انجام گیرد. زیرا قبل از یک سال هنوز ترمیم زخم های داخل بینی انجام نشده و دستکاری مجدد آن در خونرسانی پوست ایجاد اختلال نموده و در نتیجه ترمیم بینی را مختل خواهد ساخت. چنانچه عمل ترمیمی بینی پیش از یک سال و قبل از بهبود زخم های ایجاد شده در جراحی قبلی انجام گیرد می تواند عوارض جبران ناپذیری خصوصا در ناحیه پوست بینی ایجاد نماید. در نظر داشته باشید در برخی موارد خاص و با صلاحدید پزشک می توان قبل از پایان یک سال ترمیم بینی عمل شده بدون جراحی را انجام داد.

روش های انجام جراحی بینی ترمیمی 

عمل ترمیمی بینی با هر دو روش باز و بسته قابل انجام است. در صورت جزئی بودن آسیب ها از قبیل سوهان کشیدن بینی بعد از عمل ، رفع برجستگی در نوک بینی ، انحراف بینی و غیره جراحی به روش بسته انجام می شود. اصلاح این موارد با ایجاد بی حسی موضعی در مطب پزشک قابل انجام است. در صورت وجود اشکالات حادتر نظیر سر بالا شدن بیش از حد بینی ، فرو رفتگی زیاد در پشت بینی به دلیل برداشتن بیش از اندازه بافت بینی و غیره جراحی به روش باز صورت می گیرد تا پزشک تسلط بهتری روی بینی داشته باشد. جهت بر طرف سازی این عیوب ، عمل جراحی ترمیمی بینی در اتاق عمل انجام می گیرد.

مشکلاتی که در جراحی بینی ترمیمی برطرف خواهد شد عبارتند از:

در صورتی که در عمل بینی اولیه ایرادات بینی چون قوز و برآمدگی بینی ، افتادگی نوک بینی ، کجی یا انحراف بینی به طور کامل برطرف نشده باشد در این جراحی قابل اصلاح است.

 جراحی بینی ترمیمی

 

همچنین در صورتی که بافت بینی بیش از حد برداشته شده باشد و باعث ایجاد فرورفتگی در بینی گردد یا نوک بینی بیش از حد سربالا و اصطلاحا خوکی شده باشد، در عمل بینی ترمیمی اصلاح خواهد شد. به طور کلی عمل زیبایی بینی جزو جراحی های پیچیده محسوب می شود و با هر بار تکرار آن نیز پیچیده تر خواهد شد؛ این در حالیست که چنانچه در عمل بینی اولیه به پوست آسیب وارد شده باشد پیچیدگی آن بسیار زیاد است و نمی توان نتیجه آن را به خوبی حدس زد.

مزایای عمل بینی ترمیمی چیست؟

  • سلامت زیباجو

درصورتی که نتایج حاصل از رینوپلاستی اولیه ، دلخواه نباشد به همراه خود مشکلات تنفسی ، اختلالات در خواب و روند طبیعی به همراه خواهد داشت. در برخی موارد مشاهده شده است که این موضوعات به حدی شدید است که فرد در طی خواب ، آپنه را تجربه می کند. در طی جراحی بینی ثانویه ، پزشک مستقیما نقص موجود را هدف می گیرد و با رفع ان سلامتی زیباجو را باز می یابد.

  • افزایش اعتماد به نفس

اغلب بعد از اینکه انتظارات زیباجویان به درستی پاسخ داده نمی شود ، آن ها دچار سرخوردگی خواهند شد. همین امر باعث می شود شخص از ابراز اینکه جراحی بینی انجام داده است احساس شرم داشته باشد و اعتماد به نفس خود را از دست بدهد. از آنجایی که قریب به 90 درصد از جراحی های ترمیمی بینی موفق واقع شده اند ، احتمال اینکه بعد از آن فرم مطلوب به ارمغان بیاید وجود دارد.

  • ایجاد تقارن زیبایی

از دیگر اهدافی که در عمل بینی ترمیمی مدنظر قرار دارد ، ایجاد زیبایی و توازن می باشد. در این پروسه ویژگی فانکشنال بینی در کنار ظاهر زیبای آن معنا پیدا می کند.

اهمیت انتخاب جراح بینی در جراحی بینی ترمیمی

گاهی ممکن است به دلیل مشکلات پدید آمده جراحی ترمیمی با مشکل مواجه شود و حتی نیاز به برداشتن غضروف از جای دیگر مثل گوش باشد. خصوصا هنگامی که در قسمت فوقانی حلقه بینی فرورفتگی ایجاد شده باشد حتما نیاز به برداشتن غضروف از جای دیگر می باشد. بهترین جراح ترمیمی بینی تهران ، باید به نوع بینی فرد نیز توجه کند و درباره نتیجه نهایی با بیمار صحبت کند تا فرد را در داشتن انتظار معقولانه مجاب نماید. دکتر بینی با توجه به ایرادات بینی باید قادر به ارائه راهکاری مناسب برای ترمیم بینی باشد و ایرادات بینی را به حداقل برساند.

فیلم جراحی بینی توسط دکتر زارع

 

مراقبت های قبل و بعد از جراحی بینی

متقاضیان جراحی زیبایی بینی جهت دریافت نتایج مطلوب و هم چنین تسریع در روند بهبودی ، باید در رابطه با مراقبت های قبل و بعد از جراحی بینی آگاهی داشته و نسبت به رعایت آن ها توجه نشان دهند ؛ چرا که عدم رعایت دستورالعمل ها و نکات ذکر شده سبب بروز عوارض در آنان می گردد.

نکات قبل از عمل ترمیمی بینی

قبل از جراحی ترمیمی بینی باید عکسبرداری به طور کامل انجام شود. زمانی که مشکلات تنفسی ایجاد شده در اثر جراحی بینی اولیه پدید آمده باشند، ممکن است جراح و متخصص گوش و حلق بینی به عکس برداری های سی تی اسکن بینی و سینوس ها و همچنین آندوسکوپی بینی و سینوس ها نیز نیاز داشته باشد تا به تمام مشکلات بینی اشراف پیدا نماید. در غیر اینصورت تنها عکس برداری های معمولی که از زوایای مختلف از ظاهر بینی گرفته می شود کافیست.

 

جراحی ترمیمی بینی - دکتر زارع

 

مراقبت های بعد از جراحی بینی ترمیمی

خمیازه کشیدن

خمیازه ، یک امر عادی و طبیعی بوده که انسان در بروز آن هیچ گونه دخالتی ندارد ؛ معمولا در حین خمیازه کشیدن ، دهان به طور کامل باز شده و این مسئله منجر به کشیده شدن پوست می شود ، بنابراین می تواند سبب پاره شدن بخیه های ناشی از جراحی زیبایی بینی نیز شود ؛ از این رو به افراد در دوران نقاهت عمل زیبایی بینی توصیه می گردد در حین خمیازه کشیدن ، تلاش کنند دهان خود را بیش از اندازه باز نکرده و هم چنین با دست بخیه های بینی خود را نگه دارند ، بدین ترتیب از باز شدن بخیه ها جلوگیری می شود.

نحوه خوابیدن 

جراحان ترمیمی بینی به منظور جلوگیری از وارد شدن فشار به بینی ، به بیماران خود توصیه می کنند تا مدتی از خوابیدن بر روی شکم و پهلو خودداری کرده و به طور طاق باز بخوابند. در روزهای ابتدائی پس از جراحی بینی ، خونریزی های زیر پوستی رخ داده و مایعات خارج شده از رگ ها در زیر پوست بینی تجمع پیدا کرده و منجر به بروز کبودی و تورم در افراد می گردند ؛ حال در صورتی که افراد در حین خواب و استراحت دو بالش در زیر سر خود قرار دهند ، مایعات میان بافتی هر چه سریع تر از بینی و سر و صورت خارج شده و در نتیجه تورم و کبودی های بینی نیز از بین می رود.

 

جراحی ترمیمی بینی - دکتر اسماعیل زارع

 

بیهوشی در جراحی ترمیمی بینی

ممکن است در جراحی بینی ترمیمی نیاز به بیهوشی کامل نباشد و تنها با بی حسی موضعی عمل انجام شود. در شرایطی که مشکلات بینی خفیف و جزئی باشد جراحی با بی حسی موضعی انجام خواهد شد اما زمانی که ایرادات بینی شدید باشد، بیمار تحت بیهوشی عمومی قرار خواهد گرفت.

نکته : شما می توانید با کنترل مصرف دخانیات قبل از جراحی ترمیمی بینی ، کمک زیادی به درصد موفقیت جراحی خود نمایید.

جراحی بینی ترمیمی در دوران بارداری

بانوانی که از نتیجه جراحی بینی خود راضی نیستند و در انتظار گذشت مدت زمان مشخص برای انجام جراحی بینی ثانویه هستند ممکن است به ناگاه متوجه بارداری خود شوند. سوالی که در اینجا به وجود می اید ایا این دو رخداد می توانند با هم مقارن شوند ؟ منظور ما انجام جراحی ترمیمی بینی در زمان بارداری می باشد. در پاسخ باید گفت خیر ؛ رینوپلاستی ثانویه هم مانند نوع اول آن برای افراد باردار ممنوع می باشد. توصیه پزشکان بر این است که با فهمیدن موضوع بارداری بهتر است ترمیم بینی خود را به مدت مشخصی بعد از وضع حمل به تعویق بیاندازید.

هزینه جراحی بینی ثانویه در تهران

هزینه ججراحی بینی ترمیمی حتی اگر توسط همان جراح زیبایی بینی قبلی انجام شده باشد به دلیل پیچیدگی های بسیار از جراحی اولیه بیشتر خواهد بود.

جراحی بینی به سبک دکتر اسماعیل زارع 

 

 

 

در چه مواردی لازم است جراحی ترمیمی بینی انجام شود ؟

  • در مواردی که راه تنفسی بیمار مسدود شده و فرد را در تنفس با مشکلاتی رو به رو کرده باشد. ممکن است در جراحی اولیه به ساختمان داخلی بینی آسیب وارد شده باشد که همین امر موجب تنفس صدا دار و یا سخت نفس کشیدن از بینی در بیمار شود که لازم است با جراحی ترمیمی بینی مشکلات مربوط به انسداد بینی برطرف شود.
  • در مواردی که بینی به نحوی غیر طبیعی جراحی شده باشد و مورد رضایت مراجعه کننده نباشد ، لازم است پزشک در جراحی بینی ترمیمی با پیوند غضروف ها اقدام به ایجاد ظاهر طبیعی در بینی نماید. در مواردی که پزشک غضروف های بینی را به درستی تقویت نکرده باشد بعد از مدتی بینی دچار افتادگی خواهد شد که موجب ظاهر نا مناسبی برای فرد می شود به همین علت لازم است بینی ترمیمی با هدف تقویت غضروف های نوک بینی و رفع افتادگی انجام شود.
  • باقی ماندن قوز بینی بعد از عمل نیز از مواردی است که فرد را ناچار به اصلاح و ترمیم بینی می نماید در صورتی که برآمدگی برطرف نشده جزئی باشد، می توان آن را در مطب با سوهان کشیدن اصلاح کرد. در موارد شدیدتر ممکن است نیاز به عمل بینی ترمیمی در تهران باشد. هم چنین ممکن است در مواردی بینی دچار ضربه و شکستگی شده باشد که در این صورت نیز نیاز به عمل ترمیمی پیدا می کند.
  • عدم تقارن در سوراخ های بینی بخصوص در بینی هایی که به روش باز جراحی می شوند قابل مشاهده است که از نظر ظاهری مشکلاتی را در زیبایی صورت افراد به وجود می آورد. ایجاد تقارن در بینی و سوراخ های آن در عمل های ترمیمی بینی امکان پذیر می باشد.
  • در مواردی که فرد برای کوچک کردن بینی و نوک آن اقدام به جراحی می کند ، اما بعد از جراحی اولیه نتایج مطلوبی را به دست نمی آورد و تغییراتی در نوک بینی و ظاهر آن ایجاد نمی شود که ناشی از عدم مهارت دکتر زیبایی برای کوچک کردن بینی می باشد. عمل ثانویه بینی در نزد دکتر عمل بینی متبحر می تواند این مشکل را برطرف نماید.
    در جراحی های اولیه که تیغه بینی بسیار کوچک و باریک می شود، می تواند موجب نا متعارف بودن حالت بینی شود. در اغلب این موارد فرد با مشکلات تنفسی نیز رو به رو می باشد. در جراحی ترمیمی بینی در تهران ، لازم است با پیوند غضروف مشکلات مربوط به باریک شدن تیغه بینی را برطرف نمود.
  • بروز اسکار داخلی یا خارجی از مشکلات بزرگی است که جراحی نامناسب می تواند برای بیمار به وجود آورد. این اسکارها می تواند موجب برآمدگی یا فرورفتگی هایی در داخل یا خارج بینی شود و ظاهر بینی را به شکل نا زیبایی نشان دهد. جراح بینی خوب در تهران ، می تواند با جراحی ثانویه این مشکل را برطرف نماید.
  • انحراف تیغه بینی بعد از عمل از جمله مشکلات رایج توسط پزشک های غیر متخصص می باشد و در مواردی نیز به دلیل عدم مراقبت های صحیح بیمار به وجود می آید. وارد شدن ضربه نیز می تواند موجی کج شدن بینی بعد از جراحی شود که فرد را برای اصلاح ملزم به جراحی ثانویه بینی می کند.

نکات مهم در رابطه با جراحی ترمیمی بینی

دقت و توجه به برخی نکات در نتیجه عمل ترمیمی بینی بسیار موثر است به همین دلیل رعایت موارد زیر توصیه می شود :

  1. لازم است حتما یک سال از عمل بینی اولیه شما گذشته باشد و سپس درصورتی که مشکلات ایجاد شده ، برطرف نشد ، برای انجام جراحی ثانویه بینی اقدام نمایید.
  2. حتما در انتخاب بهترین جراح بینی ترمیمی دقت و توجه کافی داشته باشید و پزشکی را انتخاب نمایید که در زمینه بینی های ترمیمی سابقه و تجربه خوبی داشته باشد.
  3. در جلسه مشاوره با پزشک در رابطه با انجام عمل بینی ترمیمی مشورت کنید و در صورت لزوم این جراحی را انجام دهید.
  4. بعد از انجام عمل بینی ثانویه باید در دوره نقاهت ، استراحت کافی داشته باشید و هنگام استراحت کردن سر خود را بالا بگیرید. به صورت کلی دوره نقاهت عمل ترمیمی از عمل بینی اولیه طولانی تر بوده و نیاز به صبوری بیشتری دارد تا نتیجه نهایی مشخص شود ؛ لذا از قضاوت عجولانه باید خودداری نمایید.
  5. نحوه صحیح چسب زدن به بینی بعد از عمل را به خوبی از پزشک خود بیاموزید و به صورت مرتب تا یک ماه به بینی خود چسب بزنید.
  6. به رژیم غذایی خود توجه داشته باشید از مصرف نمک خودداری کرده و بیشتر از ویتامین ها و پروتئین استفاده نمایید.
  7. ممکن است در جراحی ترمیمی بینی نیاز به پیوند غضروف باشد. غضروف مورد نیاز با تشخیص و صلاحدید پزشک از پشت گوش و یا دنده برداشته می شود.
  8. غضروف پیوندی به خوبی به استحکام و رفع مشکلات بینی ایجاد شده در عمل اولیه بینی کمک می کند.
  9. لازم است بیمار انتظارات منطقی از نتیجه جراحی داشته باشد و از روحیه خوبی برخوردار باشد ؛ چراکه این جراحی با هدف ترمیم و بازسازی بینی اولیه انجام شده و با پیچیدگی هایی همراه است.

 

استفاده از غضروف دنده برای اصلاح فرم بینی

در بعضی موارد که حجم بالایی از بینی طی جراحی ترمیمی بینی مورد اصلاح قرار می گیرد ، به حجم بسیار زیادی از غضروف نیاز است که در این موارد پزشک به منظور پیوند ، از غضروف های دنده بیمار استفاده می کند. بسیاری از بیماران ممکن است از انجام این پروسه هراس داشته باشند و تصورشان از برداشتن غضروف دنده ایجاد مشکل یا تو رفتگی در قسمت دنده هایشان باشد. باید خاطر نشان کنیم که چنین نبوده و باقی ماندن اثری از این شکاف بسیار نحیف است که در بسیاری موارد از بین می رود و  تاثیری از حذف غضروف مشاهده نمی شود. در این پروسه زیبایی می بایست برداشتن غضروف دنده جهت پیوند ، به واسطه ایجاد شکافی به ابعاد 4 الی 5 سانتی متر در قفسه سینه داوطلب ایجاد شود. از این رو باید گفت که در این متد ، از دنده 6 بیمار به مقداری جزئی ، غضروف برداشته می شود. با برداشت مقدار کمی غضروف ، این تکنیک هیچ اثر سوئی بر دنده ها و یا قفسه سینه داوطلب نخواهد گذاشت. به این نکته قابل توجه نیز دقت فرمایید که میزان غضروف به دست آمده طی این طریق ، در قیاس با میزان غضروف برداشتی از گوش بسیار بیشتر می باشد. در نهایت به واسطه این غضروف می توان تغییرات بزرگی را در ساختار بینی ایجاد کرد. در خصوص درد حاصل از این تکنیک باید گفت که برخلاف گمان عموم که انجام این شیوه زیبایی ، درد بسیار زیادی را با خود به همراه دارد ، بیمار پس از جراحی ترمیمی بینی با پیوند غضروف دنده ، دردی را تجربه نمی کند. در صورت وجود دردی ناچیز نیز می توان از مسکن های طبق تجویز دکتر برای حذف آن استفاده نمود.

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 دیدگاه ها
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مریم

خیلی مقاله کامل و جامعی بود واقعا ازتون ممنونم آقای دکتر من میخواستم جراحی ترمیمی بینی انجام بدم این مقاله خیلی کمکم کرد

drzare8

تندرست باشید.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک مقاله