مراقبت های بعد از جراحی تیروئید

مراقبت های بعد از جراحی تیروئید

رعایت مراقبت های بعد از جراحی تیروئید ، نقش به سزایی در روند بهبودی بیماران بعد از انجام جراحی تیروئید دارد و جراحان ، بیماران را مستلزم به رعایت آن ها می دانند ؛ بنابراین شما باید در رابطه با مراقبت های بعد از جراحی تیروئید اطلاعات کافی داشته باشید ، به همین علت ما در این مقاله به این موضوع پرداخته ایم.

مراقبت های بعد از جراحی تیروئید

تیروئید چیست ؟

تیروئید ، غده ای در ناحیه جلویی گردن می باشد که کنترل فرایندهای شیمیایی و سوخت و ساز بدن را بر عهده دارد ؛ غده تیروئید ، می تواند دچار بیماری هایی از قبیل گره های تیروئیدی ، کم کاری تیروئید ، پرکاری تیروئید و سرطان تیروئید در افراد شود.

مراقبت های بعد از جراحی تیروئید

  1. بیماران بعد از جراحی تیروئید ، تا مدتی از مصرف داروهایی هم چون آسپرین که خاصیت منعقد کننده خون دارند ؛ منع می شوند.
  2. بعد از اتمام جراحی تیروئید ، بیماران تا مدتی دچار گلودرد می شوند که این امری طبیعی می باشد و جهت رفع درد ، جراح برای آن ها مسکن تجویز می کند.
  3. کسانی که جراحی تیروئید انجام داده اند ، تا مدتی باید از رانندگی کردن خودداری کنند ؛ زیرا بعد از جراحی تیروئید ، گردن آن ها سفت می باشد بنابراین تکان دادن آن دشوار است.
  4. بیمارانی که جراحی تیروئید انجام داده اند ، باید به مدت چند روز پس از جراحی تیروئید استراحت کنند.
  5. پزشک معالج بعد از جراحی تیروئید ، برای بیماران یک سری دارو تجویزمی کند که بیماران باید در مصرف به موقع و سر ساعت آن ها دقت کنند.

مراقبت های بعد از جراحی تیروئید

عوارض جراحی تیروئید

در حالت کلی جراحی تیروئید ، جراحی خطرناکی نمی باشد و باعث بروز عوارض خاصی در بیماران نمی شود ؛ از شایع ترین عوارض آن می توان به تورم و کبودی ، احساس درد در ناحیه گلو ، تب ، خونریزی و غیره اشاره کرد.

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک مقاله