جراحی بینی کج

بینی ایده آل ، یک بینی متقارن و دارای هماهنگی با سایر اجزای صورت می باشد. کجی بینی تناسب چهره را بر هم زده و جهت ایجاد توازن و هماهنگی در چهره نیاز به جراحی بینی کج جهت اصلاح این عارضه امری ضروری می باشد. دکتر اسماعیل زارع ، بهترین جراح گوش و حلق و بینی در تهران است که می تواند بدون عارضه جدی به کمک عمل بینی در تهران ، مشکلات کجی بینی شمارا درمان کند.

 

جراحی بینی کج - دکتر اسماعیل زارع

دلایل کجی بینی

کجی بینی به دلایل مختلفی ممکن است رخ دهد که در زیر به آن ها اشاره می نماییم :

  • رشد نامطلوب استخوان ها در زمان بلوغ
  • اصابت ضربه ای که منجر به شکستگی استخوان یا غضروف هرم بینی شده

علائم بینی کج

بینی کج نشانه ها و علائم زیر را خواهد داشت :

  1. اختلالات تنفسی
  2. ناهماهنگی در چهره
  3. خشکی دهان
  4. سردرد و سینوزیت
  5. گرفتگی بینی بخصوص در شب ها و هنگام خواب که منجر به خر و پف می شود.

انواع روش های درمان بینی کج

چنانچه کجی بینی در اثر ضربه و شکستگی استخوان و غضروف هرم بینی رخ داده باشد ، در همان ابتدا می توان با مراجعه به بهترین متخصص گوش و حلق و بینی تهران و جا انداختن شکستگی از بروز کجی بینی پیشگیری نمود ، اما در صورت اقدام دیر هنگام پس از شکستگی بینی یا کجی بینی به دلایل دیگر تنها راه درمان کجی بینی در تهران ، عمل بینی خواهد بود.

عمل جراحی بینی کج در تهران

عمل بینی کج در تهران به دو روش جراحی بینی باز و جراحی بسته قابل انجام می باشد.

  • رینوپلاستی به روش باز : در این روش یک برش ظریف بین سوراخ های بینی ایجاد شده و پوست بینی از روی بافت بلند می شود. جراح بینی تهران در این روش دید بهتری داشته و قادر خواهد بود تغییرات پیچیده تری روی بینی ایجاد نماید.
  • رینوپلاستی به روش بسته : در این روش تمامی برش ها در داخل بینی ایجاد می شوند ، در نتیجه ترمیم زخم ها سریع تر خواهد بود و زخم بخیه نیز در این روش وجود ندارد.

انتخاب هر یک از این روش ها بسته به نظر دکتر عمل بینی تهران و وسعت تغییرات بستگی دارد.

مراقبت های بعد از جراحی بینی کج

  • مصرف منظم و مطابق دستور داروهای تجویز شده توسط جراح
  • جلوگیری از برخورد ضربه به بینی
  • خودداری از عطسه نمودن با دهان بسته
  • پرهیز از انجام فعالیت های سنگین به مدت طولانی
  • پرهیز از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب
  • خودداری از مصرف سیگار و الکل ، حداقل به مدت 2 هفته
  • خودداری از قرار دادن عینک روی بینی به مدت حداقل دو ماه
  • پرهیز از خوردن غذاهای سفت و غذاهایی که نیاز به جویدن زیاد دارند.
  • یکی از اثرگذار ترین عوامل در دستیابی به نتیجه مطلوب از جراحي بيني کج ، رعایت مراقبت های بعد از عمل می باشد.

نکاتی در مورد جراحی بینی کج

بسیاری از افراد که نوک بینی کجی دارند ، هنگام مراجعه این سوال را مطرح می کنند که بعد از عمل بینی کج شدن نوک بینی آن ها اصلاح می شود ؟

در پاسخ به این پرسش باید گفت اگر عمل زیبایی بینی ، توسط جراح متبحر و با تجربه انجام شود در فرآیند این عمل نتایج مطلوبی به دست می آید. جراح بینی خوب در تهران ، با توجه به نوع و مشکلات بینی ، بهترین روش را برای رسیدن به نتیجه مطلوب ، انتخاب می کند.

آیا درمان بینی کج بدون عمل جراحی قابل انجام است ؟

خیر ، برای درمان کجی بینی نیاز به عمل جراحی بوده و لازم است تغییراتی در غضروف و استخوان بینی ایجاد شود تا مشکل کج بودن بینی ، برطرف شود.

آیا احتمال قرینه نبودن سوراخ های بینی بعد از انجام این عمل وجود دارد ؟

خیر ، بعد از انجام جراحی ممکن است به دلیل تورم بینی ، سوراخ های آن غیر قرینه به نظر برسد که این موضوع بعد از برطرف شدن تورم بینی از بین می رود. در صورتی که عمل بینی خود را نزد بهترین متخصص گوش و حلق و بینی تهران ، انجام دهید ، می توانید به نتایج خوبی بعد از عمل دست پیدا کنید.

آیا جراحی بینی کج در تهران ، تحت پوشش بیمه می باشد ؟

در شرایطی که کجی بینی ناشی از انحراف شدید بینی باشد و مشکلات تنفسی برای فرد ایجاد کند و به قصد عمل زیبایی بینی انجام نشود ، بیمه هزینه های مربوط به آن را پرداخت می کند. با این حال برای اطلاع دقیق در خصوص هزینه و میزان پوشش بیمه توصیه می شود قبل از انجام جراحی با بیمه مورد نظر خود صحبت نمایید.

آیا جراح می تواند انحراف دیواره بینی را در طی عمل بینی کج ، اصلاح نماید ؟

در برخی موارد ممکن است فرد همزمان با کجی بینی به انحراف بینی نیز دچار باشد. انحراف بینی با کجی بینی متفاوت بوده و انحراف مربوط به انحراف سپتوم داخلی بینی می باشد. دکتر زارع بهترین جراح تهران در چنین عمل های جراحی پیچیده ای ، ابتدا به عملکرد بینی و بهبود تنفس توجه داشته و سپس به زیبایی بینی توجه می کند. جراحی انحراف بینی و جراحی بینی کج در تهران را با دکتر زارع ، می توان به صورت همزمان انجام داد.

هزینه جراحی بینی کج در تهران با دکتر اسماعیل زارع

هزینه این عمل با توجه به فاکتورهایی مانند میزان ایرادات و کجی بینی ، هزینه اتاق عمل و دستمزد جراح مشخص می شود. بعد از انجام معاینه در جلسه مشاوره هزینه نهایی به شما اعلام خواهد شد. همچنین خوب است بدانید که بیمه هزینه پرداخت این جراحی را تحت پوشش قرار می دهد. با این حال برای کسب اطلاع دقیق در رابطه با هزینه بهتر است با پزشک بینی و همچنین بیمه ای که تحت پوشش آن قرار دارید ، صحبت نمایید.

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک مقاله