جراحی بینی در افراد مسن

امروزه جراحی بینی پر طرفدارترین جراحی زیبایی محسوب می شود و افراد با هر سن و جنسیتی تمایل به انجام این جراحی دارند. تغییراتی چون افتادگی نوک بینی ، کاهش خاصیت ارتجاعی پوست و بد فرم شدن بینی که با افزایش سن در چهره افراد ایجاد می شود، سبب کاهش زیبایی چهره افراد خواهد شد؛ از این رو علاوه بر جوان تر ها ، افراد مسن نیز تمایل به اصلاح ایرادات بینی و افزایش زیبایی خود هستند. در ادامه این مطلب از دکتر اسماعیل زارع ، بهترین جراح و متحصص گوش و حلق و بینی تهران ، به بررسی جراحی بینی در افراد مسن می پردازیم.

 

جراحی بینی در افراد مسن - دکتر زارع

اما یکی از نگرانی هایی که همواره افراد مسن قبل از جراحی بینی دارند ، بیهوشی و تاثیرات آن بر بدن آنهاست، که با پیشرفت علم پزشکی دیگر جای نگرانی نیست و چنانچه فرد متقاضی دارای مشکلات قلبی ، عروقی یا بیماری خاصی نباشد هیچگونه عوارضی را در پی نخواهد داشت.

نکاتی درباره جراحی بینی در افراد مسن

جراح بینی خوب در تهران ، موظف است قبل از جراحی بینی در افراد مسن ، به بررسی سلامت جسمی و روحی این افراد بپردازد و بدون در نظر گرفتن منافع مالی خود و در صورت سلامت کامل این افراد، اقدام به عمل بینی نماید. فرد متقاضی موظف است تمامی آزمایشات تجویز شده توسط پزشک را انجام دهد و در صورت داشتن سابقه بیماری یا مصرف داروی خاص ، پزشک خود را در جریان قرار دهد. دوران نقاهت در افراد مسن بیشتر از افراد جوان تر می باشد ، به همین دلیل رعایت مراقبت های بعد از عمل زیبایی بینی در این افراد از اهمیت بالاتری برخوردار است.

مراقبت های بعد از جراحی بینی

  • به منظور رفع یا کاهش کبودی از کمپرس یخ استفاده نمایید.
  • رژیم غذایی خود را با مایعات و غذا هایی که نیاز به جویدن ندارند شروع کنید و مصرف نمک و ادویه های تند را به حداقل برسانید.
  • بعد از جراحی بینی در افراد مسن در تهران ، به روی بینی گچ و پانسمان قرار خواهد گرفت که معمولا بعد از یک هفته برداشته خواهد شد ، توجه داشته باشید در این مدت گچ و پانسمان خیس نشود.
  • دارو های تجویز شده توسط بهترین جراح زیبایی بینی در تهران ، را به طور مرتب استفاده کنید.
  • حداقل تا دو ماه از عینک زدن امتناع کنید و در صورت لزوم از لنز استفاده نمایید.
  • حداقل تا دو ماه از انجام فعالیت های سنگین خودداری نمایید.
  • از قرار گرفتن در محل های شلوغ که احتمال برخورد ضربه به بینی وجود دارد خودداری کنید.

هزینه جراحی بینی در افراد مسن

هزینه این جراحی بسته به میزان ایرادات بینی و دستمزد جراح و غیره در هر فرد متفاوت است و پس از معاینه مشخص خواهد شد.

میانگین سنی افرادی که می توانند جراحی زیبایی بینی انجام دهند

اصولا انجام جراحی زیبایی بینی در افراد بزرگسال بین 20 تا 50 سال امکان پذیر می باشد. البته انجام این جراحی در دختران از 16 سالگی و در پسران بعد از 18 سالگی به شرطی که رشد استخوانی صورت آن ها تکمیل شده باشد ، قابل انجام است. اما افراد بالای 60 سال و بیشتر کاندید مناسبی برای انجام این عمل زیبایی نمی باشند.

نحوه انجام عمل زیبایی بینی در افراد مسن

مراحل انجام جراحی بینی در افراد مسن ، مشابه انجام این عمل زیبایی در افراد با سنین جوان تر می باشد. اما عوامل مهمی در انجام عمل بینی سالمندان در تهران ، وجود دارد. برای مثال استخوان های بینی در سنین بالا نسبت به سنین جوانی آسیب پذیر تر و شکننده تر می باشد و در مواردی که لازم باشد برش استخوانی انجام شود ، لازم است جراح دقت زیادی داشته باشد تا بیمار دچار مشکل نشود. از دیگر تفاوت های مهم انجام این جراحی در سنین بالا ، کیفیت پوست می باشد. با افزایش سن ، خاصیت ارتجاعی پوست کاهش پیدا می کند و همین امر موجب می شود امکان ایجاد تغییرات کمتری روی پوست و ساختار بینی وجود داشته باشد. در صورتی که تمایل دارید نوک بینی تغییر کرده و بهبود پیدا کند باید خود را برای ایجاد تغییرات کمی آماده کنید.

بررسی ها نشان می دهد در سنین بالا نباید تغییرات زیادی را در بینی ایجاد نمود ؛ زیرا اغلب افرادی که در سالمندی این جراحی را انجام می دهند ، توانایی پذیرش تغییرات جدید را در چهره خود ندارند و ممکن است دچار افسردگی شوند به همین دلیل باید تغییرات منطقی و ظریفی را در بینی ایجاد نمود. در صورتی که متقاضی این جراحی دارای مشکلات سلامتی باشد ، این جراحی پر خطر بوده و بهتر است از انجام این جراحی صرف نظر شود تا در حین بیهوشی مشکلاتی برای بیمار ایجاد نشود.

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک مقاله