مراقبت های بعد از جراحی زیبایی گوش

مراقبت های ضروری بعد از جراحی زیبایی گوش عبارت اند از :

جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی به منظور برطرف کردن ایرادات ظاهری گوش که بر اثر عوامل وراثتی یا آسیب خارجی پدید آمده انجام می شود. اما برای کسب نتیجه مطلوب تر و سرعت بخشیدن به روند بهبودی پس از جراحی ، رعایت مراقبت های بعد از جراحی زیبایی گوش از اهمیت بالایی برخوردار است.

مراقبت های بعد از جراحی زیبایی گوش

  • طبق دستور پزشک از آنتی بیوتیک یا سایر دارو های تجویز شده استفاده کنید. استفاده مرتب و به موقع این دارو ها از اهمیت بالایی برخودار است.
  • توجه داشته باشید که احساس درد ، کاملا طبیعی بوده و در صورتی که برای شما غیر قابل تحمل است، می توانید از مسکن استفاده نمایید.
  • بهتر است طی چند روز اول بعد از جراحی، گوش ها به سمت بالا قرار گیرند. از خوابیدن به روی گوش ها خودداری کنید و به صورت طاقباز بخوابید. همچنین هنگام دراز کشیدن به کمک چند بالش سر خود را بالا تر از حد معمول قرار دهید.
  • پس از دو یا سه روز انجام فعالیت های روزانه مانعی ندارد اما تا مدتی فعالیت های سنگین همچون زور زدن ، خم شدن و بلند کردن اجسام سنگین را کنار بگذارید.
  • در صورتی که متوجه ترشحات خونی یا خونابه شدید، پزشک خود را در جریان قرار دهید.
  • تا 5 هفته پس از اتوپلاستی شنیدن صدای اضافی در گوش امری طبیعی بوده و به تدریج برطرف خواهد شد، بنابراین جای نگرانی نیست.
  • پانسمان ، مایع و خون در گوش، منجر به کاهش شنوایی خواهد شد. به همین دلیل توصیه می شود در این مدت از انجام فعالیت هایی همچون رانندگی خودداری نمایید.
  • تا مدتی از رفتن به استخر و شنا کردن خودداری نمایید.
  • در مواقع ضروری استفاده از سمعک مانعی ندارد. در این باره با پزشک خود مشورت نمایید.

چندین نوع مختلف اتوپلاستی وجود دارد :

بزرگ کردن گوش : برخی افراد گوش های کوچکی دارند یا گوش های آن ها بطور کامل رشد نکرده است ؛ در این موارد ، آن ها باید اتوپلاستی را برای افزایش اندازه گوش خارجی خود انجام دهند.

عقب کشیدن گوش : این نوع اتوپلاستی شامل نزدیک تر کردن گوش ها به سر می باشد. این جراحی در افرادی انجام می شود که گوش ها ، به سمت بیرون ، برجسته می باشد.

کوچک کردن گوش زمانی انجام می شود که گوش ها ، بزرگ تر از حد نرمال باشند ؛ اتوپلاستی را برای کاهش دادن اندازه گوش انجام می دهند.

چه کسانی داوطلبین خوبی برای اتوپلاستی هستند ؟

اتوپلاستی معمولاً برای گوش هایی انجام می شود که :

  1. از سر فاصله دارند.
  2. بزرگ تر یا کوچک تر از حد نرمال هستند.
  3. در اثر آسیب دیدگی ، تروما یا بافت ساختاری مادرزادی ، دارای شکل ناهنجار می باشند.
  4. افراد 5 سال به بالا :  در این سن ، لاله گوش به 90 درصد رشد خود رسیده است.
  5. افراد دارای وضعیت سلامت خوب : داشتن یک مشکل پایه می تواند خطر بروز مشکلات را افزایش داده یا بر روی روند بهبود ، تاثیر بگذارد.
  6. افراد غیر سیگاری : سیگار کشیدن می تواند جریان خون به ناحیه درمان را کاهش داده و روند بهبود را کند نماید.

روند اتوپلاستی چگونه است ؟

قبل از روند ، جراح پلاستیک ، با بیمار مشاوره ای را در خصوص بررسی تاریخچه پزشکی ، انجام داده و آزمایشی را به منظور ارزیابی شکل ، اندازه و موقعیت گوش ها ، انجام می دهد.

سپس با بیمار در خصوص خود روند ، خطرات مرتبط و هزینه های بالقوه صحبت می کند ؛ وی همچنین به انتظارات و توقعات بیمار از روند اتوپلاستی گوش داده و در صورت احساس نیاز بیمار به داشتن اطلاعات بیشتر ، به سوالات وی پاسخ می دهد.

هزینه جراحی زیبایی گوش

هزینه اتوپلاستی به عوامل مختلفی بستگی دارد، بنابراین برای همه یکسان نیست و نمی توان گفت که به طور کلی چقدر می شود.

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک مقاله